شبکه‌های اجتماعی ریسک افسردگی دختران را بالا می‌برد

محققان با بررسی میزان استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که استفاده از این شبکه‌ها دختران را به نسبت پسران 2 برابر در معرض افسردگی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، دانشمندان اعلام کردند که دختران در سن 14 سالگی، در مقایسه با پسران، علائم افسردگی بیشتری دارند.

محققان دریافتند که دختران در این سن به شدت و به طور متوسط 3 ساعت بیشتر از پسران در شبکه های اجتماعی به سر می‌برند.

آنها بر این باورند به همین دلیل است که 40 درصد از دختران در معرض ابتلا به اختلالات روحی و روانی قرار می گیرند در حالیکه این تعداد برای پسران حدود 25 درصد است.

این مسئله می تواند باعث خواب ضعیف و مسائل مربوط به عزت نفس شود که افزایش خطر افسردگی را همراه دارد.

امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی به سر می برند در حالی که متوجه دور شدن از تعاملات شخصی خود با دیگران نمی شوند.

براساس مطالعه علمی که پیش از این نیز صورت گرفته بود، تمایل به استفاده از رسانه‌های اجتماعی با ترجیح انزوای اجتماعی همراه است.

در آن مطالعه از 136 نفر خواسته شد 40 تصویر که شامل آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی، فعالیت های مشترک، اجتماعی شدن افراد و یا علائم راهنمایی هستند را رتبه‌بندی کنند.

شرکت کنندگان بالاترین امتیاز را به رسانه های اجتماعی دادند. این مسئله جالب توجه بود؛ افرادی که به رسانه های اجتماعی بالاترین رتبه را داده بودند برای تصاویر مربوط به انفراد اجتماعی نیز نمره بالایی اختصاص دادند.

دانشمندان اعلام کردند، شبکه‌های اجتماعی با طراحی به ظاهر اجتماعی در واقع با محدود کردن فرصت‌ها برای اجتماعی شدن موجب به‌وجود آمدن بیشتر حس تنهایی می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992728

وب گردی

وب گردی