هزینه‌ ثبت‌نام بیمه سلامت چقدر است؟/ثبت‌نام بیمه همگانی سلامت متوقف نشده است

مدیر عامل بیمه سلامت با بیان اینکه افراد کم بضاعت می‌توانند با خوداظهاری تخفیف ۵۰درصدی دریافت کنند گفت: ثبت نام بیمه همگانی سلامت متوقف نشده است.

به گزارش ایسکانیوز،طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت ایران درباره «ثبت نام جاماندگان از طرح بیمه سلامت» گفت: روند ثبت‌نام بیمه همگانی سلامت متوقف نشده است و افراد جامعه می‌توانند در هر زمان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ممکن است در برهه‌ای برخی از افراد نتوانسته باشند ثبت‌نام انجام دهند، توضیح داد: تحت‌ پوشش قرار گرفتن بیمه از لحاظ قانونی اجباری است و تمام مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت‌نام کنند.

موهبتی در خصوص هزینه‌های ثبت‌نام بیمه‌شدگان، گفت: افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند با پرداخت ماهانه 44 هزار تومان و افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند با خوداظهاری می‌توانند با پرداخت 22 هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: مراجعانی که توان پرداخت این هزینه را نیز ندارند می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی با اشاره به نظام ارزیابی وسع توضیح داد: قرار بود نظامی تحت عنوان آزمون وسع شکل بگیرد که از این طریق وزارت رفاه پایگاهی از اطلاعات افراد داشته باشد تا افراد به صورت منظم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند اما از آنجایی که این موضوع هنوز تعریف نشده است افراد کم‌بضاعت با مراجعه به کمیته امداد و دریافت معرفی‌نامه از آنها می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

موهبتی گفت: پرداختی فرد بیمه شده در سال به حدود 264 هزار تومان می‌رسد و اگر فرد بیمه‌شده تنها یکبار نیازمند انجام عمل جراحی مثل استنت‌گذاری قلب شود بیمه بابت ارائه آن خدمت 9 میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه در طول سال 190 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی صورت می‌گیرد، گفت: 4.5 میلیون بار از این رقم مراجعه به مراکز بستری است و ما توصیه می‌کنیم که تمام افراد جامعه اقدام به ثبت‌نام بیمه همگانی کنند و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه را برای روزهایی که به بیماری گرفتار می‌شوند نگذارند.

وی افزود: در آیین‌نامه جدید پیشنهاد شده است که افراد پس از دریافت دفترچه بیمه تا 10 روز نتوانند از خدمات آن استفاده کنند تا از این طریق افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار ندارند سریعتر مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992737

وب گردی

وب گردی