امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی قدم بردارد

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خطاب به دکتر طهرانچی گفت: امیدوارم با حضور دکتر ولایتی و شما در دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه به اهداف عالی خود دست یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در بدو ورود به شهر رشت، با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله فلاحتی در این دیدار با بیان اینکه الگو و سبک رفتاری ما باید برازنده کشور اسلامی باشد، گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی بود که این دانشگاه را با پسوند «اسلامی» بنیان نهاد و خوشبختانه دکتر ولایتی که در رأس این دانشگاه قرار دارد، تحول را پیگیری می کند و تلاش دارد مبانی امام راحل و مقام معظم رهبری را در این دانشگاه اجرایی کند تا در جامعه دانشگاهی شکل بگیرد و در مسیر تمدن‌سازی اسلامی باشد.

وی با اشاره به شکل‌گیری دانشگاه در ایران، خاطرنشان کرد: سالها قبل مقام معظم رهبری در دیداری فرمودند که اصل بنیانگذاری دانشگاه در ایران بر مبنای تعارض با دین بود و بعدها شخصیت های فرهیخته و برجسته‌ای مانند دکتر ابوالحسن گرجی، دکتر دانش‌سرشت، دکتر جعفر شهیدی، دکتر مهدی محقق، دکتر جعفر جعفری لنگرودی، دکتر کاتوزیان و... وارد عمل شدند، صحنه دانشگاه را در دست گرفتند و توانستند مسیر دانشگاه را اصلاح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خطاب به دکتر طهرانچی گفت: امیدوارم با حضور دکتر ولایتی و شما در دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مسئولان آن، این دانشگاه به اهداف عالی خود دست یابد.

امام جمعه رشت با نقل حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده‌اند مردم ایتام آل محمد (ص) هستند، اظهار داشت: پدران و مادران جوانانی که وارد دانشگاه می شوند، فرزندانشان را به دانشگاه می سپارند و انتظار دارند زمانی که فارغ‌التحصیل می شوند، در راه علم و دین باشند و ما وظیفه داریم همان میزان که شریعت و دین به ما دستور داده، جوانان را به گونه‌ای تربیت کنیم که آینده روشنی داشته باشند.

آیت الله فلاحتی از عملکرد و تلاش های دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، تشکر و قدردانی و برای وی و همکاران آرزوی توفیق کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به منظور شرکت در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، به رشت سفر کرده، با آیت‌الله رسول فلاحتی گیلانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992741

وب گردی

وب گردی