«شیرآلات نی‌دار» یزد باید به تمام جهان معرفی شود

این شیر‌آلات در تمام بیمارستان‌ها، بانک‌ها و ادارات نصب شده ‌اند، آن هم با نظر سنجی بسیار عالی که این کار به بهبود شرایط محیط زیست کمک کرده است و در واقع  این محصول علاوه بر کاهش مصرف آب و مصرف سوخت و انرژی در هر ثانیه می‌تواند میلیاردها درآمد برای کشور داشته باشد.

به گزارش خیرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محمد حسین دهقان مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت فعالیت تحقیق و توسعه و پژوهش خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت آغاز نموده و از سال ۱۳۹۰ واحد تولیدی خود را با هدف تبدیل ایده‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های به تولید و مشاغل پایدار، هم‌افزایی علم و ثروت، تجاری‌سازی تحقیق و ابتکار در زمینه صرفه‌جویی آب و انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت، توانمند‌سازی دانش آموختگان به منظور ورود به فضای کسب و کار و همچنین حمایت هدایت و سمت‌دهی به نوآوری‌ها در جهت تولید فناوری‌های برتر راه‌اندازی کرده است.

از شروع فعالیت تاکنون 9 اختراع با تأیید وزارت نیرو، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و بنیاد ملی نخبگان به ثبت مالکیت رسیده است. تمامی این اختراعات در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت بوده و برای مصرف کنندگان ضمن راحتی استفاده دارای صرفه اقتصادی بالا هستند.

دهقان افزود: از تولیدات این شرکت تعاونی در حال حاضر می توان به شیرآلات نی‌دار اشاره کرد که برای اولین بار در سطح دنیا بوده و موجب کاهش مصرف آب و انرژی و همچنین حفظ محیط زیست و بهداشت می‌‌شود. این محصول به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران نیز رسیده است. شما اگر به استان یزد تشریف بیارید مشاهده خواهید کرد این شیر آلات در تمام بیمارستان‌ها، بانک‌ها و ادارات نصب شده است، آن هم با نظر سنجی بسیار عالی که این کار به بهبود شرایط محیط زیست کمک کرده است و در واقع این محصول علاوه بر کاهش مصرف آب و مصرف سوخت و انرژی در هر ثانیه می تواند میلیاردها درآمد برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به سفر ارزیاب سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) که برای بررسی وضعیت بافت تاریخی یزد و ارائه گزارش ارزیابی به کمیته های مربوطه در یونسکو برای ثبت جهانی این بافت به یزد آمده بود، گفت: نماینده یونسکو در نشستی که با مسئولین در یزد داشتند پس از بیان توضیحاتی در رابطه با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به شیرآلات نی دار اشاره کردند و گفتند اختراع «شیرآلات نی‌دار» یزد باید به تمام جهان معرفی شود؛ زیرا در تمام جهان بزرگترین مشکل در کنار تغییرات آب و هوایی معضل پلاستیک به ویژه در کنار اقیانوس‌ها است. امید است با همکاری مسئولین در آینده نزدیک شاهد نصب شیرآلات در جهان باشیم.

مدیر عامل این شرکت تعاونی دانش‌بنیان تصریح کرد: میلیارد‌ها تومان هزینه شده است که صنعت را به دانشگاه و نخبگان وصل کنند؛ ولی متاسفانه نتوانستند چون هیچ حمایتی از تولید کنندگان در این عرصه نشده است ، ما نخبگان هم وقتی وارد تولید می شویم باید از صفر شروع کنیم زیرا که نه بازار فروش داریم، نه نماینده داریم، نه بازیاب و نه سرمایه ! تازه ما باید کالایی را تولید کنیم که تا به حال وجود نداشته است.

وی ادامه داد :نخبگان و تولید کنندگان تنها درخواستی که از مسئولین دارند این است که زمانی که اختراع انجام می شود و آزمون و خطاهای آن نیز صورت می گیرد و محصول آماده عرضه به بازار است با همکاری بیشتر در بخش تبلیغات در صدا و سیما و سایر رسانه ها به معرفی و اطلاع رسانی آن محصول ارزشمند ملی که علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری، کمک فراوانی به محیط زیست و بهداشت خواهد کرد آنها را حمایت کنند .

وی در انتها گفت: بنده به عنوان مخترع این را می گویم که ما بابت بهینه سازی مصرف آب واحد های مسکونی، تجاری و اداری تمام کشور آنهم تا 55 درصد کاهش مصرف آب و 25 درصد مصرف سوخت انرژی مشکلی نداریم و نمونه تمامی قطعات در حال حاضر در کارخانه ما موجود است؛ که اگر از ما حمایت شود سالی یک و یا دو مورد از این اختراعات را وارد بازار می کنیم. اختراعاتی که خودش هم صرفه جویی می کند و هم هزینهها را برمی‌گرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992742

وب گردی

وب گردی