8 پروژه بخش آب و آبفا در گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

هم‌زمان با سفر استانی رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان گلستان در روز دوشنبه (فردا)، 8 پروژه آب و آبفا در بخش شهری و روستایی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در سفر استانی رئیس جمهوری به استان گلستان، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس جمهور در نشست شورای اداری شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله، مینودشت و گالیکش حضور خواهد یافت و پس از آن، 7 پروژه‌ بخش آب استان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
همچنین در این سفر مجتمع آبرسانی روستایی قرناوه در روستای آق‌امام به بهره‌برداری می‌رسد.
در این سفر 7 هزار هکتار از شبکه آبیاری وزهکشی قره سو –زرین‌گل، سد لاستیکی گنبد و فاز اول طرح زهکشی در سطح 10 هزار هکتار اراضی اولویت‌دار استان، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
همچنین فاز اول طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی استان با مشارکت بخش خصوصی، عملیات اجرایی 6 هزار هکتار از شبکه اراضی اولویت‌دار استان و اجرای سد چایلی از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر هیات دولت به استان و با حضور وزیر نیرو به صورت متمرکز آغاز و کلنگ‌زنی خواهد شد.
بهره‌برداری از 3 حلقه چاه و 10 کیلومتر خط انتقال طرح آبرسانی به شهر گرگان نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این سفر است که تامین آب شرب به میزان 60 لیتر بر ثانیه از تعهدات سفر دولت تدبیر و امید در سال 93 را محقق می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992772

وب گردی

وب گردی