همراه با «خایمه سابینس» تک تیرانداز ادبیات مکزیک

برنامه «بر بال سخن» هیسپان تی وی که هر قسمت در یک برنامه 10 دقیقه ای، گوشه هایی از زندگی یک هنرمند انقلابی آمریکای لاتین را معرفی می کند، این بار به سراغ «خایمه سابینس» مکزیکی رفته که به «تک تیرنداز ادبیات» معروف است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، هنرمندان غالبا از محبوبیت بالایی در میان مردم برخورداراند و در این میان، هنرمندان انقلابی جایگاه ویژه ای در بین مردمان آمریکای لاتین دارند. برنامه «بر بال سخن» که هر هفته به معرفی زندگی یکی از مشاهیر فرهنگ، ادبیات و هنر انقلابی کشورهای آمریکای لاتین می پردازد، به سراغ زندگی «خایمه سابینس» مکزیکی رفته تا مخاطبان برنامه بیشتر با فعالیت های او آشنا شوند.
«بر بال سخن» با توضیح اینکه خایمه سابینس، این شاعر و نویسنده مکزیکی، در مقطعی عضو برجسته مرکز نویسندگان مکزیک بوده، اشاره دارد که وی علاوه بر فعالیت ادبی، به عنوان سیاستمدار و معاون یکی از مناطق ایالت چیاپاس نیز فعالیت داشته است.
در ادامه با بررسی آثار و جوایز خایمه این توضیح داده می شود که نوشته های وی، معمولا تجربه افراد روزمره را در مکان هایی مانند خیابان، بیمارستان و زمین بازی ثبت می کنند و او در سال 1983 موفق به دریافت جایزه ملی زبان و ادبیات مکزیک می شود.
برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

کد خبر: 992784

وب گردی

وب گردی