اجرای طرح پایش با جدیت در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) در استان ها به صورت جدی دنبال می شود.

به گزارش ایسکانیوز از واحد خرم آباد، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حرکت به سمت یک دانشگاه پژوهش محور و تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل چهارم است که از سال گذشته برنامه 5 ساله در حوزه پژوهش مشخص شده است.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و پژوهشگران مطرح کردند که باید در امر پژوهش به یک مرجعیت علمی برسیم و از سرآمدان علم و فناوری در جهان شده و به سمت حل مسئله پیش برویم، ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق همین موضوع هستیم، در همین راستا یک نقشه عملیاتی یک ساله طراحی شده است.

دکتر رنجبر با اشاره به اجرای طرح پایش به صورت پایلوت در استان تهران، گفت: طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) باید در استان ها به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح پایش 40 موضوع و چالش اصلی کشور از قبیل آب، انرژی، امنیت غذایی، خشک سالی، اعتیاد و ایدز مشخص شده است، اظهار داشت: دانشجویان دکتری پس از موفقیت در آزمون جامع باید در سامانه ثبت نام کنند و موضوعات خود را انتخاب کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر استادی در زمینه طرح پایش تحقیق و پژوهش کند، مشوق های مالی و معنوی دریافت می کند و بودجه های بیشتری در اختیار خواهد داشت، البته در آیین نامه های ارتقاء نیز این امر در نظر گرفته می شود.

دکتر رنجبر با بیان اینکه هر ساله بیش از 100 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی دفاع می شود که باید این ظرفیت عظیم علمی را در جهت حل مشکلات جامعه بکار بگیریم، گفت: استفاده از این ظرفیت علمی برای صنایع و کارخانجات هیچ هزینه ای نخواهد داشت و ما از انجام این کار قصد انتفاع مالی نداریم.

دکتر سیامک بهاروند دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هم در این جلسه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده، تعداد رشته محل ها و نیز تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی، نسبت استاد به دانشجو در استان، هزینه ها و درآمدهای واحدهای استان و حسابرسی انجام شده را ارائه کرد.

شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان، موسی خادمی استاندار لرستان، علاءالدین بروجردی، اللهیار ملکشاهی و حمیدرضا کاظمی نمایندگان مردم بروجرد و کوهدشت و پلدختر در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به میزبانی واحد خرم آباد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992792

وب گردی

وب گردی