فضای مجازی افراد را وارد رقابت های منفی اجتماعی می‌کند

یک جامعه شناس گفت: معمولا افرادی که خلأ عاطفی دارند در شبکه های مجازی از لحظه به لحظه زندگی شخصی‌شان عکس منتشر می کنند؛ هرچند که گاهی این امر ممکن است به خاطر خصوصیت برون گرایی فرد باشد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر روح انگیز لطیفی گفت: همه ما به واسطه ذات فطری‌مان مایلیم خود را بهتر از آنچه که هستیم معرفی و در معرض قضاوت دیگران قرار دهیم. شاید همین امر موجب فراگیر شدن انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی شده است.

وی ادامه داد: اینکه امروز من در چه رستورانی،با چه لباسی و در چه میهمانی مشغول خوردن چه غذایی هستم امری کاملا شخصی بوده و انتشار آن در فضای مجازی نوعی دعوت از دیگران به حریم شخصی خودمان است.

معمولا افرادی که خلأ عاطفی دارند در شبکه های مجازی از لحظه به لحظه زندگی شخصی‌شان عکس منتشر می‌کنند


لطیفی با تاکید بر اینکه فضای مجازی انسان‌ها را وارد رقابت های منفی اجتماعی ،تجملات،چشم و هم چشمی می‌کند گفت: متاسفانه اغلب نوجوانان و جوانان ما اوقات فراغت خود را در این فضاها صرف می کنند و از عواقب آن بی خبرند.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی می تواند سلامت روحی و روانی فرد را به مخاطره بیندازد ادامه داد: طول عمر مجردی، طلاقهای عاطفی، دور شدن والدین از فرزندان، افزایش تمایلات جنسی تنها بخشی از استفاده نادرست از این فضاهاست.

استفاده نادرست از فضای مجازی می تواند سلامت روحی و روانی فرد را به مخاطره بیاندازد.طول عمر مجردی،طلاقهای عاطفی، دور شدن والدین از فرزندان،افزایش تمایلات جنسی تنها بخشی از استفاده نادرست از این فضاهاست


لطیفی با تاکید بر اینکه غالبا افراد در فضای مجازی از چیزهایی صحبت می کنند که از آن محرومند افزود: خلأ عاطفی، تنهایی و بیکاری از عوامل ورود افراد به این فضاهاست.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اجتماعی ما پذیرای استفاده نادرست از این فضا نیست گفت: حتی استفاده از متن هایی که بار منفی دارند و گاه فرد آن را به خاطر مخاطب خود که رنجشی از او در دل دارد نشر می‌دهد نیز می تواند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: امروزه تجارت الکترونیک در راس تجارت‌های دنیاست و استفاده درست از فضای مجازی می تواند موجب ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری و به تبع آن از بین رفتن بسیاری از آسیب های اجتماعی شود.

خبرنگار: نزاکت الهیاری

انتهای پیام/

کد خبر: 992797

وب گردی

وب گردی