نگرانی واشنگتن و تل آویو از تقویت جبهه ضداسرائیلی به رهبری ایران

یک روزنامه فرامنطقه‌ای عربی‌زبان نوشت، تحرکات دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی ناشی از هراس آنها از اتحاد جبهه‌های ضد اسرائیلی به رهبری ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در یادداشتی به قلم «کمال خلف» با عنوان «افزایش نگرانی اسرائیل از عراق» نوشت: اسرائیل با جدیت و نگرانی به نفوذ و قدرت گروه‌های نظامی وابسته به ارتش عراق نگاه می‌کند و در حال آماده سازی خود برای مواجهه با خطر آتی از سوی عراق است.

این روزنامه نوشت: بر اساس دیدگاه اسرائیل، قدرت مازاد متعلق به گروه‌های عراقی پس از آن که مبارزه با داعش در عراق را با شایستگی به پایان رساندند، در وهله اول، خطری برای اسرائیل خواهد بود.

رای الیوم آورده است: در تازه ترین اظهارات تل‌آویو به دنبال بیشتر شدن نشانه های شدت توجه اسرائیل به آنچه در داخل عراق اتفاق می‌افتد، ژنرال «تمیر هایمن» رئیس رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهار نظری جنجالی تهدید کرد اگر نیاز باشد مانند سوریه، علیه عراق نیز حملاتی را انجام خواهند داد.

این ژنرال صهیونیست با ادعای اینکه ایران می‌تواند از عراق به‌عنوان سکوی پرتاب موشک‌هایش به سمت اسرائیل استفاده کند، افزود: «عراق تحت نفوذ روزافزون ایران است».

هایمن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از سوریه را فرصتی برای تثبیت نظامی ایران در منطقه ادعا کرده و گفت: «آنها (ایرانی‌ها) شاید عراق را به عنوان عرصه مناسبی برای تثبیت (نظامی) خود ببیند، مانند آنچه در سوریه انجام دادند».

وی با اشاره به موفقیت‌های میدانی چشمگیر دولت سوریه در عقب‌راندن معارضان و شکست‌دادن تروریست‌ها و همچنین خروج نظامیان آمریکایی از شمال این کشور، پیش‌بینی کرد که در سال 2019 شاهد «تغییر قابل توجهی» در سوریه خواهند بود.

رئیس رکن اطلاعاتی ارتش اسرائیل در این باره توضیح داد: «این حضور ایران، به همراه بازگشت سوریه به ثبات تحت چتر حفاظتی روسیه، چیزی است که ما به‌دقت مراقب آن هستیم».

رای الیوم نوشت: از زمانی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نظامیان این کشور را از شمال و شرق سوریه خارج می‌کند، اسرائیل نگران تبعات این موضوع بر افزایش نفوذ ایران در سوریه و عراق است و راه ایران را برای حمایت از ارتباطات جغرافیایی بین تهران و بغداد و دمشق، بیروت باز می‌کند، بدین ترتیب ایران را قادر می‌سازد که جبهه های ضد اسرائیل را متحد کند.

طبق این گزارش، گروه‌هایی عراقی به دنبال تشدید تنش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در اکتبر گذشته رژیم صهیونیستی را تهدید کردند؛ گردان‌های حزب الله عراق، تهدید کردند که به تجاوز اسرائیل علیه نوار غزه پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992806

وب گردی

وب گردی