رشته های جدید در 5 دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می شود

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در جدیدترین مصوبات خود با راه اندازی رشته های جدید در ۵ دانشگاه علوم پزشکی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در دویست و هفتادمین جلسه خود با راه اندازی رشته ویروس شناسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه علوم پزشکی همدان موافقت کرد.

همچنین شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دویست و شصت و هشتمین جلسه خود با راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان های آیت الله روحانی و شهید بهشتی با ظرفیت پذیرش ۳ دستیار در دانشگاه علوم پزشکی بابل موافقت کرده است.

این شورا همچنین اجازه تاسیس دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بابل را اعلام کرده است. دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر در گروه رشته های علوم بهداشتی دارای رشته های مهندسی بهداشت محیط و بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی و رشته های سلامت سالمندی و آمار زیستی در مقطع کارشناسی ارشد است.

صدور مجوز راه اندازی رشته های دستیاری تخصصی پزشکی، ارتوپدی و بیماری های مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دیگر مصوبات شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی است.

همچنین رشته پرستاری اورژانس در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در شورای گسترش دانشگاه ها به تصویب رسید.

راه اندازی رشته علوم و صنایع غذایی(گرایش کنترل کیفی و بهداشتی) در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دیگر مصوبات شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در تازه ترین جلسه خود بود. به این ترتیب با موافقت راه اندازی ۳ رشته تخصص بیهوشی، کارشناسی ارشد اطفال و کارشناسی صنایع غذایی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال ۹۷ تعداد رشته های این دانشگاه از ۲۶ رشته به ۲۹ رشته افزایش یافت.

انتهای پیام /

کد خبر: 992811

وب گردی

وب گردی