صدور 33 مجوز برای احداث خوابگاه مجردی و متاهلی/ ورود صندوق رفاه به راه اندازی کارگاه مهارت محور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: هم افزایی با سازمان برنامه و بودجه برای بودجه سال 97 داشتیم و حدود 500 میلیارد تومان در ساخت خوابگاه ها ظرفیت سازی کردیم.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص احداث خوابگاه‌های دانشجویی و متاهلی گفت: براساس برنامه پنجم با بند خوابگاه سازی رو به رو بودیم و 400 هزار متر کمبود فضای خوابگاهی داشتیم. در برنامه ششم توسعه گشایشی رخ داد که این کمبود را جبران کنیم. با سازمان برنامه و بودجه برای بودجه سال 97 هم افزایی داشتیم و حدود 500 میلیارد تومان در ساخت خوابگاه ها ظرفیت سازی کردیم.

وی افزود: قرار شد بخش خصوصی به صورت بی او تی، بی ال تی و بی او او وارد ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مجردی شود. از طرفی بعضی از دانشگاه ها که بخش خصوصی کمکی به آنها برای ساخت این سرا‌ها نکند خود دانشگاه وارد ساخت و ساز خواهد شد. امسال 13 مجوز صادر کردیم و در جلسه ای که سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد 20 مجوز دیگر برای ساخت خوابگاه صادر می شود.

مهندس یزدانمهر ادامه داد: ساخت حدود 28 خوابگاه دخترانه توسط بنیاد پانزده خرداد انجام خواهد شد که حدود 17 واحد از خوابگاه ها عملیاتی شده و تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و به زودی تکمیل خواهند شد. بنیاد برای ساخت هرکدام از خوابگاه ها در مناطق کمتر توسعه یافته 7 میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: اساس نامه فعالیت صندوق رفاه وزارت علوم خدمات دهی به غیر فارغ التحصیلان است. در اشتغال حین تحصیل با کارگاه های مهارت محوری که دانشگاه با کمک صندوق رفاه دانشجویان راه اندازی می کند. در بحث تولیدات دانشجویی ورود پیدا کرده ایم و در همین راستا تفاهم نامه ای را با دانشگاه فنی و حرفه ای امضا کردیم و از 50 کارگاه 11 مورد تولیدات علمی دانشجویی عملیاتی شده است. یک میلیارد و صد میلیون تومان به این دانشگاه پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: به هر دانشجویی که در این کارگاه ها فعالیت می کند 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه تعلق می گیرد و زمانی که تولیدات علمی تجاری سازی می شود یکسال تنفس دارند تا زمان برای بازپرداخت داشته باشند.

یزدانمهر تاکید کرد: در دانشگاه هنر و صنعتی کارگاه های مهارت محور با حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم راه اندازی خواهند شد و در این زمینه فعالیت هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992814

وب گردی

وب گردی