طرفدران ترامپ مروجین اخبار جعلی در زمان انتخابات

دانشمندان آمریکایی با انجام برخی تحقیقات اعلام کردند جمهوری خواهان طرفدار ترامپ در زمان انتخابات 2016 آمریکا تمایل بیشتری به انتشار اخبار جعلی داشته اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، نتایج برخی تحقیقات که اخیراً در آمریکا انجام شده بیانگر آن است که افراد بالای 65 سال که خود را جمهوری خواه معرفی کرده‌اند بیش از دیگر افراد به انتشار اخبار دروغ در شبکه های اجتماعی اقدام نموده‌اند.

پژوهشگران دانشگاه نیویورک و پرینستون آمریکا در این تحقیقات لینک های مشترک با پایگاه های اینترنتی اخبار جعلی در فیس بوک را در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مورد بررسی قرار داده‌اند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است؛ بیشتر کسانی که اخبار جعلی به اشتراک گذاشته اند از محافظه کاران بالای 65 سال بوده اند و تعداد آنان 7 برابر کسانی است که سن آنها بین 18 تا 29 سال بوده و این کار را انجام داده اند.

پژوهشگران معتقدند میان نتایج آنها در این تحقیقات و از میان بردن بی سوادی در عرصه دیجیتال مرتبط با سن افراد ارتباط وجود دارد و این به معنای ضرورت افزایش آموزش های مربوطه به شهروندان سالمند آمریکایی یا دسترسی بسیار آسان آنها به شبکه های اجتماعی است.

اندرو جیس استاد سیاست و امور عمومی دانشگاه پرینستون در این باره گفت: وقتی سالمندان بیش از جوانان نسبت به انتشار اخبار جعلی تمایل دارند پیامدهای مهمی بر چگونگی طراحی های ما برای دخالت جهت محدود کردن انتشار اخبار جعلی خواهد داشت.

پژوهشگران اعلام کردند اختلاف در تعداد افراد متمایل به انتشار اخبار جعلی میان طرفداران دو حزب آمریکا (18 درصد از جمهوری خواهان در مقابل کمتر از 4 درصد دموکرات ها) ضرورتاً به معنای ارتباط ایدئولوژی سیاسی آنها و اخبار جعلی نیست بلکه می تواند نتیجه اخبار تولید شده جعلی در زمان تبلیغات انتخاباتی به نفع ترامپ بوده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992815

وب گردی

وب گردی