واکسن ابولا کشف شد

دانشمندان دارویی را ابداع کردند که توانایی جلوگیری هر 5 نوع ابولا را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هرچند واکسن‌هایی برای بیماری ابولا(Ebola) توسعه یافته است، اما هر کدام از آنها به طور معمول تنها قادر به محافظت در برابر یک رسته از ویروس‌های این بیماری هستند.

با این حال، یک داروی جدید برای از بین بردن تمام انواع ابولا ابداع شده است و این در حالی است که این کار تنها با یک دوز کم از این دارو ممکن می‌شود.

این دارو موسوم به "MBP134" است که به نام "ترکیب دو آنتی بادی" نیز شناخته می‌شود. این دارو توسط دانشمندان بخش پزشکی دانشگاه تگزاس توسعه داده شده است.

در آزمایش‌های اولیه بر روی نمونه‌های غیر انسانی، تزریق 25 میلی‌گرم بر کیلوگرم از آن در مقابله با همه انواع این ویروس، حتی مرگبارترین گونه آن موفقیت‌آمیز عمل کرد.

این بیماری بین سال‌های 2013 تا 2015 به شدت در غرب آفریقا شیوع یافت و در حال حاضر نیز در جمهوری دموکراتیک کنگو در حال شیوع است.

امید است این دارو در برابر گونه‌هایی از این ویروس که در آینده رشد می‌کنند نیز موثر باشد.

"لری زیتلین" رئیس شرکت "Mapp Biopharmaceutical Inc" که این دارو را تجاری‌سازی می‌کند، می‌گوید: مطالعات بیشتر در مورد دوزهای پایین‌تر می‌تواند منجر به تزریق سرخود شود. توانایی مقابله سریع و موثر در برابر همه ویروس‌های ابولا تنها با یک دوز و یک بار، به خصوص در مناطقی که دارای زیرساخت‌های کمتر توسعه یافته‌اند، باعث تسهیل کار پزشکان و پرستاران در این زمینه در طی شیوع می‌شود.

این تحقیق در مجله Cell Host and Microbe منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992851

وب گردی

وب گردی