خادمی: حضور چشمگیر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در طرح «همسفر تا بهشت»

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور از حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موضوع ازدواج جوانان یکی از موضوعات مهم این روزهای کشور است که به یکی از دغدغه های اصلی جوانان تبدیل شده است؛ مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلات معیشتی کشور باعث شده است که ازدواج برای جوانان به مسئله ای سخت و دور از دسترس تبدیل شود.

اما طرح ازدواج های دانشجویی که چندین سال است در کشور رونق زیای دارد، باعث شده است اندکی مشکلات و بحران ازدواج در کشور کاهش پیدا کند؛ زندگی مبتنی بر ساده زیستی و قناعت و همچنین دوری از تجملات از جمله سیاست های ازدواج دانشجویی است که استقبال دانشجویان جوان را در پی داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز با سیاست های دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح پیشتاز بوده است؛ به طوری که دکتر طهرانچی وعده داده است دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ازدواج کنند از پرداخت شهریه ترمی که در آن قرار دارند معاف خواهند شد.

در همین راستا، حجت الاسلام محمد خادمی دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعزام 8 کاروان ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مشهد مقدس اظهار داشت: این کاروان ها در اختیار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است و توافقات لازم در این زمینه نهایی شده است؛ کاروان ها در بازه های زمانی مشخص شده در سایت دانشگاه آزاد به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی افزود: امسال دانشجوهای دانشگاه آزاد اسلامی حضور بسیار پررنگی را در این طرح داشتند که بیش از 35 درصد از ثبت نام ها را به خود اختصاص داده اند؛ این آمار بر اساس تدابیری که دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در راستای ازدواج های دانشجویی اندیشیده اند بسیار قابل توجه است.

خادمی با اشاره به کلاس های آموزشی که برای زوج های جوان تدارک دیده شده است ادامه داد: درطرح همسفر تا بهشت، روز اول زوج های جوان به حرم امام رضا(ع) مشرف می شوند که می توان گفت بیش از 95 درصد شرکت کنندگان، در برنامه زیارت حرم مطهر علی‌بن موسی الرضا(ع) حضور پیدا می کنند. این برنامه، برنامه ای پر محتوا و غنی است و استادان به نام کشور در آن دعوت شده اند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور درباره برنامه های روز دوم طرح همسفر تا بهشت اذعان داشت: روز دوم، در دو بخش برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است؛ برنامه اول که صبح برگزار می شود کلاس آموزشی برای زوج های جوان است و استادان حوزه مشاوره و خانواده در آن حضور پیدا می کنند. برنامه دوم که بعداز ظهر انجام می شود جشنواره 101 فیروزه است که سالن صبای صدا و سیما یکی از بهترین سالن های مشهد است برای آن در نظر گرفته شده است. هتل هایی که برای اقامت زوج ها تدارک دیده شده کمتر از 4 ستاره نیست.

وی با اشاره به برنامه های روز سوم طرح همسفر تا بهشت گفت: در این روز برنامه مشهد گردی و بازدید از مجموعه های گردشگری مشهد تدارک دیده شده است؛ استقبال زوج های جوان برای شرکت در برنامه های این طرح قابل توجه بوده به طوری که سال گذشته در برنامه سحر روز سوم، زوج های دانشجو یک ساعت قبل از شروع نماز صبح در حرم مطهر رضوی حضور یافتند. برنامه های طرح همسفر تا بهشت 3 روزه است؛ اما زوج هایی که فاصله‌شان تا مشهد مقدس بیش از 1500 کیلومتر است می توانند 4 روز اقامت داشته باشند.

خادمی در پایان خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده، زوج های جوانی که در 21 دوره طرح همسفر تا بهشت شرکت داشته اند، زندگی های پایدار و موفقی را تجربه کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992852

وب گردی

وب گردی