ورود دیجی کالا به حوزه‌ کالاهای تندمصرف

دیجی کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه با ورود به حوزه‌ موادغذایی و کالاهای تند مصرفی به دنبال تبدیل شدن به اولین مقصد برای هر نوع خرید و ورود به تمامی حوزه‌های خرید است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دیجی کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه با ورود به حوزه‌ موادغذایی و کالاهای تند مصرفی به دنبال تبدیل شدن به اولین مقصد برای هر نوع خرید و ورود به تمامی حوزه‌های خرید است. با‌ توجه ‌به چنین سیاستی، پوشش نیازهای اولیه‌ کاربران نظیر موادخوراکی و کالاهای تندمصرف بسیار اهمیت دارد؛ همچنین فرآیند نگه‌داری و ارسال کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی باتوجه‌ به ماهیت این محصولات بسیار پیچیده‌تر از سایر حوزه‌هاست؛ چراکه مدیریت زنجیره‌ تأمین و نیز پخش و ارسال، مستلزم دقت و همچنین سرعت‌عمل درخور توجه است.

کالاهای تندمصرف

کالای تند مصرف کالایی است که با سرعت بیشتری فروخته می‌شود و قیمت فروش آنها نسبتا پایین است. نوشیدنی ها، مواد شوینده، مکمل های غذایی، نمونه‌هایی از کالاهای تندمصرف هستند.

کالاهای تندمصرف به دو دلیل باید سریع‌تر از سایر کالاها دردسترس کاربران قرار گیرند: یک. با‌توجه ‌به ماهیتشان مانند فساد زودهنگام موادغذایی باید سریع‌تر از سایر کالاها دردسترس خریداران قرار گیرند؛ دو. با‌توجه‌ به اینکه اقلام سوپرمارکتی جزو ضروری‌ترین موادمصرفی در خانواده‌ها محسوب می‌شوند، ازاین‌رو تأخیر چند ساعته در ارسال، ارائه‌ خدمات در این حوزه را بی‌معنی می‌کند. به‌بیان بهتر، خرید کالاهای سوپرمارکتی به‌صورت اینترنتی نباید مستلزم سپری‌کردن زمان طولانی باشد.

دیجی‌کالا برای رسیدن به هدفش، مراکز یا انبارهای متعددی برای پردازش و ارسال اقلام خریداری‌شده در سطح شهر تهران درنظر گرفته تا بتواند فرایند پردازش و ارسال کالا را در بازه‌ زمانی سه ساعته از زمان خرید انجام دهد. براساس آمارهای ارائه‌شده، حاصل همکاری دیجی‌کالا با روکولند عرضه‌ بیش از دَه هزار نوع محصولات غذایی خواهد بود که بازه‌ تحویل سه ساعته برای آن درنظر گرفته‌ شده است.

در وهله‌ اول، سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا برای شهروندان تهرانی دردسترس است و فعلا برنامه‌ای برای راه‌اندازی در دیگر شهرها به ما اعلام نشده است. دیجی‌کالا علاوه بر محصولات سوپرمارکتی، درنظر دارد ازطریق همکاری مستقیم با تولیدکنندگان تره‌بار، افزون‌بر کاهش قیمت نهایی محصولات باغی، بهینه‌سازی فرایند بسته‌بندی و نگه‌داری از محصولات باغی نظیر میوه‌ها را نیز به حالت ایده‌آل برساند تا درکنار کاهش قیمت محصولات ارائه‌شده، ضایعات در این حوزه نیز به حداقل ممکن کاهش یابد.

روند صنعت کالاهای تند مصرف

صنعت کالاهای تند مصرف بسیار پویا و متنوع است، به همین دلیل برای هر فرد با هر درجه‌ تحصیلی و هر نوع تخصصی، فرصت شغلی مناسبی وجود دارد.این صنعت کالاهای تند مصرف به‌سرعت در حال تغییر و تحول است. .بر اساس پیشبینی ها در آینده نزدیک کمتر کسی را در فروشگاه های فیزیکی خواهیم دید! چون تحولات صنعتی نیز پس از چندسال تاخیر معمولا وارد ایران می شوند، همین عامل باعث شده تا اکثر فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی قصد وارد شدن به این صنعت را داشته باشند تا سهم بازار آینده خود را از دست ندهند. علاوه براین فروشگاه های فیزیکی، کسب و کارهای آنلاین نیز که تجربه های موفقی در صنایع دیگر را کسب کرده اند در حال وارد شدن به این صنعت هستند که نوید آینده ای سخت و پر از رقابت برای این صنعت نوپا را می دهد.

/انتهای پیام

کد خبر: 992875

وب گردی

وب گردی