توسعه صنعت کشاورزی کشور با تولید سوخت زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از مزایای استفاده از سوخت زیستی در کشور، توسعه صنعت کشاورزی است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، نشست جایگزینی بیواتانول به جای MTBE به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و با حضور مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری و توسعه و مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برگزار شد.


در این نشست، قانعی با اشاره به ضرورت تولید سوخت زیستی در کشور، گفت: تولید بیواتانول در مقیاس وسیع، منتج به ارائه راه کارهایی برای افزایش اکتان بنزین مصرفی کشور و کاهش آلاینده‌ها می شود.
وی افزود: استفاده از این سوخت حیاتی همچنین راه‌اندازی و توسعه صنایع کشاورزی و تبدیلی را به همراه دارد و باعث تولید ارزش افزوده از ضایعات می شود.
به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، خودکفایی در تأمین خوراک دام و طیور و اشتغال‌زایی برای قشر تحصیل‌کرده و روستایی نیز از دیگر مزایای تولید این نوع سوخت در کشور است.


وی همچنین تصریح کرد: تولید و استفاده از سوخت زیستی یکی از مهم ترین راه‌کارهای زیست‌فناوری برای توسعه پایدار محسوب می شود.
در ادامه این نشست، عباس شجاع الساداتی رئیس کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی نیز تاکید کرد: اجرای برنامه جایگزینی اتانول زیستی و توسعه واحد های تولید آن آثاری چون «کاهش آلودگی هوای کشور»، «تولید اتانول زیستی مورد نیاز داخلی»، «اشتغال زایی»، «تولید 35درصد کنجاله دامی مورد نیاز کشور» و «استفاده وسیع از ضایعات غلات کشور» را در پی خواهد داشت.


وی ادامه داد: ایحاد واحدهای تولید اتانول زیستی و هم چنین فرآیند تولید اتانول زیستی منجر به تولید محصول فرعی غنی از پروتئین خواهد شد که این محصول برای تامین امنیت غذایی کشور و جلوگیری از واردات کنجاله مصرفی دام و طیور موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992881

وب گردی

وب گردی