امروز در تهران برف می بارد/  کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای هوای کشور

 کارشناسی سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت پیش رو شدت بارش‌ها شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز، قزوین و تهران بارش‌ها شدید‌تر خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوایی کشور تا پایان هفته جاری گفت: در ۲۴ ساعت پیش رو شدت بارش‌ها شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز، قزوین و تهران بارش‌ها شدید‌تر خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در مناطق کوهستانی وسردسیر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود برای مناطق جنوبی‌تر مثل شرق خوزستان و شمال بوشهر بارش‌ها با رگبار و رعد و برق همراه است. از دوشنبه بعد از ظهر در غرب و شمال غرب بارش‌ها کم می‌شود و فعالیت سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز شرقی یعنی سمنان، گلستان، شمل شرق و شرق سواحل دریای خزر می‌رسد.

گودرزی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، غرب فارس و اصفهان با بارش باران رو به رو هستند و مناطق سردسیر این استان‌ها بارش برف دارند. بعد از ظهر سه شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، اما از اوخر سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه وزش باد‌های جنوبی در غرب سواحل دریای خزر و استان اردبیل موجب کاهش نسبی دمای هوا می‌شود و سرعت وزش باد هم تشدید می‌شود.

وی افزود: از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب و جنوب غرب به کشور وارد می‌شود و تا اواخر وقت چهارشنبه نیمه غربی کشور بارندگی دارند برای روز پنچ شنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش باران و برف هستیم.

وی تاکید کرد: در روز‌های پنچ شنبه و جمعه با کاهش نسبی دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه در کلیه استان‌های کشور را شاهد خواهیم بود.

وی درباره وضعیت هوای تهران گفت: امروز هوای تهران در برخی ساعت با بارش برف و باران رو به رو خواهیم بود. کاهش دمای تهران محسوس است به این صورت که دمای هوای امروز ۱ درجه فردا سه شنبه ۰ درجه و روز چهارشنبه به منفی دو درجه زیر صفر خواهد رسید.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 992882

وب گردی

وب گردی