استادان دانشگاه های مطرح جهان با مجله تخصصی نانوی واحد تنکابن همکاری دارند

عضو هیات علمی واحد تنکابن گفت: اعضای هیأت علمی برجسته برخی از دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های خارجی از کشورهایی مانند چین، آمریکا، ترکیه، استرالیا، کره جنوبی، به‌ عنوان عضو هیأت تحریریه با این مجله همکاری می‌کنند.

دکتر بابک صادقی عضو هیات علمی واحد تنکابن در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مجله تخصصی نانو در این واحد دانشگاهی و کسب رتبه برتر در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 89 اقدام به تاسیس مجله تخصصی نانو در واحد تنکابن کردیم و مقالات isi مربوط در این زمینه را در سطح گسترده‌‌‌ای در این مجله به چاپ رساندیم و با توجه به بین‌‌المللی بودن این مجله مقالات مختلف در علم نانو را از نقاط مختلف دنیا جمع آوری و به چاپ رساندیم و به عنوان چاپ جلد ویژه با همایش‌ها و سمینارهای مختلف بین‌المللی همکاری کردیم.

وی افزود: مجله تخصصی نانو در واحد تنکابن مورد تایید علمی و پژوهشی وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ همچنین رتبه مناسبی را در بخش مربوط به مقالات isi کسب کردیم و به صورت حرفه‌‌‌ای و همگام با دیگر مجلات تخصصی در این زمینه در دانشگاه آزاد و دیگر مراکز آموزش عالی حرکت کردیم و موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد شدیم.

عضو هیات علمی واحد تنکابن در ادامه خاطر نشان کرد: مجله تخصصی نانو در واحد تنکابن در تمام ابعاد مربوط به علم نانو مقالات مختلفی را پذیرش می‌کند و این آمار مقالات بالا منجر به انتخاب بهتر و کیفی‌تر مقالات منتشر شده در این مجله شده است.

صادقی یادآور شد: در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد و دیگر مراکز آموزش عالی و وزارت علوم هم مجلات تخصصی نانو به چاپ می‌‌رسد که مهم‌‌ترین فعالیت این مجله، بررسی سریع مقالات مختلفی بوده که به دست ما می‌رسد و از طرف دیگر نمایه کردن مقالات در پایگاه‌های مختلف ارزیابی جز فعالیت‌های تعیین شده ما قرار دارد و از زمان تاسیس این مجله تا به امروز همه هدف خود را به گسترش و توسعه این علم قرار دادیم.

وی تصریح کرد: مهم‌‌‌ترین فاکتورهای یک مجله برتر شامل چاپ برتر آمار مشاهده کنندگان و مقالاتی است که مورد رد یا پذیرش قرار گرفتند و این مجله به صورت فصلنامه چهار بار درسال منشر می‌‌شود که هر مرتبه به صورت محدود حدود 50 عدد به چاپ می‌رسد که در هر مجله 10 مقاله برتر و برگزیده به چاپ می‌‌‌رسد.

عضو هیات علمی واحد تنکابن یاد آور شد: اعضای هیأت علمی برجسته برخی از دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های خارجی از کشورهایی مانند چین، آمریکا، ترکیه، استرالیا، کره جنوبی، به‌ عنوان عضو هیأت تحریریه با این مجله همکاری می‌کنند. این مجله به‌صورت فصلنامه بوده و تاکنون ۱۹ جلد مشتمل بر ۸۳ شماره که حاوی ۸۰۰ مقاله اصلی و ۱۰ مقاله مروری است، در آن چاپ شده است.

گفتنی است، فصلنامه International Journal of Nano Dimension منتشر شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن که در مؤسسه تامسون رویترز در سال ۹۶ نمایه شده بود در ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۷ به‌ عنوان مجله برتر معرفی و مفتخر به دریافت لوح سپاس شد.

این مجله از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در آن مقالات مروری و علمی ـ پژوهشی در همه حوزه‌های نانوفناوری مربوط به محققان برجسته‌ای از دانشگاه‌های مختلف و معتبر دنیا و ایران چاپ شده است، فصلنامه (International Journal of Nano Dimension) به همت اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به مدیرمسئولی بابک صادقی و سردبیری خلیل پورشمسیان منتشر می‌شود.

مقالات پس از ثبت‌نام نویسندگان و ارسال آن از طریق سایت www.ijnd.ir توسط محققان و اعضای برجسته هیأت علمی داخل و خارج از کشور داوری این مقالات انجام و نتیجه به نویسندگان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992886

وب گردی

وب گردی