تولید باکتری‌های برق‌دار در محیط آزمایشگاهی

بعد از کشف باکتری‌های تولید کننده الکتریسیته، مسئله تولید آن ها در محیط دانشگاهی توسط محققین موسسه فناوری ماساچوست حل شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان توانستند باکتری‌هایی که الکتریسیته تولید می‌کنند را در محیط آزمایشگاهی تولید کنند.

در عمق معادن و دریاچه ها و حتی در روده انسان، باکتری هایی قرار دارند که الکتریسته تولید می کنند تا در محیط های کم اکسیژن زنده بمانند؛ اما تولید این باکتری ها در محیط دانشگاهی با چالش هایی مواجه بوده است.

انواع بسیاری از باکتری ها قادر به تولید الکتریسیته هستند؛ اما برخی از آنها در مقایسه با دیگران بهترند. مشکل پیش روی دانشمندان این بوده که تولید این باکتری ها در محیط آزمایشگاهی دشوار و گران است.

محققان مؤسسه فناوری ماساچوست روشی ارائه داده اند که مرتب سازی و تولید باکتری های تولید کننده الکتریسیته را آسان تر از هر زمان دیگری می کند و بنابراین آن ها را برای استفاده در برنامه های کاربردی تکنولوژی به آسانی در دسترس قرار می دهد.

باکتری های تولید کننده برق می توانند الکترون هایی را آزاد کنند که این جریان الکتریسیته برای تامین انرژی، واکنش هایی که این باکتری ها با باکتری های تولیدکننده اکسیژن برقرار می کنند مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992894

وب گردی

وب گردی