تشخیص و درمان سرطان با تصویربرداری لیزری سه‌بعدی

انجمن اپتیک و فوتونیک ایران؛ کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی باهدف معرفی روش‌های جدید تصویربرداری لیزری  برای تشخیص سرطان سینه و مغز برگزار می‌کند. 



به گزارش گروه علم فناوری ایسکانیوز؛ در بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و یازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران، کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی برای تشخیص سرطان باهدف معرفی روش‌های جدید تصویربرداری لیزری برای تشخیص سرطان سینه و مغز با سرفصل‌های ذیل برگزار می‌شود.


بر اساس این گزارش؛ در این کارگاه، اصول و مبانی تصویربرداری سه بعدی لیزری برای تشخیص سرطان توضیح داده خواهد شد، این کارگاه در دو بخش معرفی روش‌های نوری و بخش ادوات و پردازش تصویر تدوین‌شده است.
در بخش اول، ابتدا مزایا و معایب این نوع تصویربرداری‌ها شامل روش‌های پخش نوری و اپتواکوستیکی تشریح و کاربردهای آن در سرطان‌های پوست، پروستات و پستان ارائه می‌شود.


در بخش دوم، ابتدا مباحث پردازش تصویر و روش‌های مرتبط برای تصویربرداری سه بعدی بیان و سپس ادوات موردنیاز تصویربرداری سه بعدی لیزری گفته خواهد شد. در انتها نیز برای جمع‌بندی، دو چینش تصویربرداری سه بعدی برای سرطان پوست و پستان به صورت مفصل موردبررسی قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش؛ ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به منظور بررسی تمامی شاخه‌های نوین درمانی در این معاونت در حال فعالیت است.


لازم به ذکر است؛ کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی برای تشخیص سرطان در تاریخ 8 بهمن‌ماه سال جاری توسط انجمن اپتیک و فوتونیم ایران در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سایت ICOP.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992901

وب گردی

وب گردی