آهویی: آماده همکاری های نزدیک تر در حوزهICT هستیم

مدیر کل امور بین الملل و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیراستونی، با اشاره به دستاوردهای استونی در حوزه دولت الکترونیکی در دو دهه گذشته گزارشی از وضعیت پیشرفت‌های ایران در حوزه تلفن همراه، اینترنت ودولت الکترونیکی در چهار سال گذشته ارائه کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی آهویی مدیر کل امور بین الملل و راهبردی این وزارتخانه با مارین موتوس سفیر اکردیته استونی در آنکارا، لمبیت اویبو مدیرکل سیاسی و خانم عامر رییس اداره آفریقا، استرالیا و آمریکای لاتین وزارت امور خارجه استونی دیدار و گفت و گو کرد.

آهویی در این دیدار با اشاره به سابقه رابطه دو کشور ایران و استونی بیان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود، روابط دو کشور در حوزه ICT فعال نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای استونی در حوزه دولت الکترونیکی در دو دهه گذشته گزارشی از وضعیت پیشرفتهای ایران در حوزه تلفن همراه، اینترنت ودولت الکترونیکی در چهار سال گذشته ارائه کرد.

مدیر کل امور بین الملل و راهبردی وزارت ارتباطات به فعالیت مرکز CERTاستونی در ایران اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات علاقمند است با این مرکز همکاری نزدیک داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت استارتاپ های ایرانی تصریح کرد: اگرچه به دلیل شرایط سیاسی ممکن است فعالیت در ایران برای شرکت های بزرگ دشوار باشد اما استارتاپ ها باز هم می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و از این طریق به بازارهای سایر کشورها دست یابند.

در ادامه مارین موتوس سفیراستونی در مورد دولت الکترونیکی و توسعه آن در استونی از جمله اقامت الکترونیک، جامعه الکترونیک و امنیت مجازی توضیحاتی ارائه کرد و افزود: امکاناتی از سوی اقامت الکترونیکی در استونی برای استارتاپ های اروپایی و غیر اروپایی می توان به وجود آورد که از جمله آن دسترسی بازار سایر کشورها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992924

وب گردی

وب گردی