ایده های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه منطقه بکار گرفته می شود

فرماندار شهرستان مرزی بیله سوار بر بکارگیری ایده ها و طرح های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برای توسعه منطقه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، حسن قبادی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: هم مرز بودن شهرستان بیله سوار با کشور جمهوری آذربایجان فرصت خوبی را ایجاد کرده که از ظرفیت های موجود برای تبادل علمی و انجام فعالیت های مشترک برای توسعه منطقه ای استفاده شود.

وی تاکید کرد: نباید از ظرفیت های کشورهای همسایه غافل شویم و ما در فرمانداری تلاش می کنیم روابط مان با فرمانداری آن سوی مرز تقویت شود که در این زمینه با وزارت امور خارجه هماهنگی های لازم انجام شده است.

قبادی اضافه کرد: با هماهنگی های بعمل آمده با فرماندهی هنگ مرزی کشور برای اولین بار جشن های نوروزی به صورت مشترک در نقطه مرزی بیله سوار با جمهوری آذربایجان در عید 98 برگزار می شود که نقطه عطفی در روابط بین دو کشور ایجاد شده و می توان از آن به عنوان تاریخی ترین حرکت یاد کرد.

فرماندار بیله سوار عنایت ویژه مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان را به منطقه، غنیمت دانست و بر استفاده بهینه از این فرصت مغتنم، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز دانشگاه را بخش اصلی و شتاب دهنده توسعه هر منطقه عنوان کرد.

اسحاق رسولی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود فعالیت های نوینی را به سمت نوآوری، فناوری و کارآفرینی آغاز کرده تا به خدمات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی تنوع بخشد.

وی افزود: با توجه به تعریف مسئولیت اجتماعی برای شهرهای استان، شهرستان بیله سوار قابلیت و ظرفیت بالایی در زمینه تجارت و بازرگانی بین الملل دارد و نقطه تعاملات بین المللی محسوب می شود.

رسولی به ایده‏ی راه اندازی پایانه صادرات در این شهر اشاره کرد و گفت: پایانه صادرات مدنظر باید خمیرمایه دانشی داشته و فعالیت های آن بر پایه دانش بنیان باشد و ورود به این حوزه سنتی نخواهد بود.

وی یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان را تبادل علمی با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تعاملات علمی در زمینه های انتشار نشریه، برگزاری کنفرانس علمی، دوره آموزشی مشترک و تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه های جمهوری آذربایجان برقرار کنیم که در این زمینه همکاری و حمایت مسئولان دولتی حائز اهمیت است.

رسولی تاکید کرد: دیدگاه مثبت مسئولان محلی این فرصت را به دانشگاه می دهد که برای توسعه‏ی منطقه و پیشبرد برنامه ها، همکاری های لازم انجام شود.

کد خبر: 992926

وب گردی

وب گردی