ابراهیمی‌ترکمان: نظام جمهوری اسلامی ایران رحمت است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب گفت: ایران کشور عزیز ماست و نظام جمهوری اسلامی ایران رحمت است و حمایت از این نظام بر همه ما واجب است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» اظهار کرد: امروز هر کدام از پیروان ادیانی که در این همایش معنوی حضور دارند، به زبان و کتاب خودشان خدای متعال را خواندند و یاد کردند. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا به زبان دل خودمان، بعد از یاد خداوند، ایران را یاد کنیم.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم؛ انقلابی که وقتی به وقوع پیوست، اسلحه به دست مردم افتاد، اما همان مردم اسلحه به دست در کشور عزیزمان در چارچوب اخلاق رفتار کردند و هیچ قتل، غارت و اتفاق ناگواری نیافتاد.

اخلاقی‌ترین انقلاب جهان در ایران پایه‌گذاری شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مردم اسلحه به این منظور به دست گرفته بودند تا از حریم ایران عزیز دفاع کنند و همه در آن روزهایی که ثبات در حاکمیت کشور هنوز تصویب نشده بود، اخلاق را رعایت کردند و اخلاقی‌ترین انقلاب جهان را پایه‌گذاری کردند و به دلیل اینکه این انقلاب عزیز و شکوهمند با هزینه‌های بسیار فراوانی از همه ملت ایران بدست آمده، امروز وظیفه همه ما حفظ و حراست از این دستاورد ارزشمند و بزرگ است.

وی ادامه داد: اگر خدای ناکرده ما امروز غفلت کنیم، قطعاً پشیمانی در آینده خواهیم داشت. پیروان همه ادیان در جمهوری اسلامی ایران در دستاوردهای انقلاب عزیز سهیم هستند؛ با شهدایی که تقدیم کردند و شهدایی که جان خودشان را در این مسیر گذاشتند، همه به دلیل اعتلای نام ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ابراهیمی‌ترکمان با تأکید بر حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما ارزان نخریدیم این انقلاب را و ارزان از دست نخواهیم داد و تا پای جان همه ما در برابر این انقلاب عظیم الشأن و در حمایت از آن خواهیم ایستاد و رهبری معظم انقلاب را که رهبری همه آحاد ملت ایران هستند و از رفتاری که از خودشان در طول این سال‌ها نشان دادند و خانواده‌های مسلمان، کلیمی، ارامنه و زرشتی‌ها را مورد تفقد قرار دادند، این بیانگر این است که رهبری همه نظام اسلامی هستند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: ممکن است مشکلات و سختی‌هایی وجود داشته باشد، اما وقتی رشد و پیشرفت‌های متعددی را در کشورمان می‌بینیم ،حفظ نظام از واجبات است. به قول مقام معظم رهبری و امام (ره)؛ ما دستاوردهای کمی بعد از انقلاب نداشتیم. دستاوردهای ما در هر زمینه‌ای فراوان بوده و امروز ضرورت حراست و حمایت از آن چه که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در درون خودش دارد، برای ما از هر زمان دیگری واجب‌تر است به دلیل اینکه دشمن در برابر ما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: واقعاً این کسانی که در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادند و شعارهایی از دموکراسی می‌دهند، امروز دیگر پنهان کردن چهره‌های خودشان را پشت پرده‌ شعارهای زیبا نمی‌توانند ادامه دهند، دست آنها برای همه در جهان رو شده است. این قتل، غارت‌ها و کشت و کشتارهایی که در اطراف ما وجود دارد اما ما از نعمت امنیت در کشورمان برخورداریم.

ابراهیمی‌ترکمان به همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتییان و تمام پیروان آنها در ایران اشاره کرد و گفت: امروز کلماتی که از آیات مقدس در ابتدای این همایش قرائت شد همه در یک راستا بودند؛ چراکه جوهر و گوهر دین یکی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر اسمی که برای دین گذاشته شده، اغلب به معنی راه است. مذهب، شریعت، مسلک، طریقت، دین. همه ما یک راه داریم چه زرشتی و چه مسلمان و یهودی و مسیحی. همه آنهایی که در زیر آسمان ایران زندگی می‌کنند، باید به ایرانی بودنشان افتخار کنند و خدا را برای این همدلی، همزبانی و همبستگی ستایش کنند.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف گفت: امروز که به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد گردهم آمدیم، مقام معظم رهبری همواره نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب تأکید دارند. ایران کشور عزیز ماست و جمهوری اسلامی ایران نظام رحمت است و نظام استواری است و حمایت از نظام جهوری اسلامی بر همه ما واجب است و باید از آن حمایت کنیم زیرا در این کشور زاده شدیم، بالیدیم و پدران ما اهل این سرزمین بودند و فرزندانمان در این سرزمین رشد خواهند کرد.

وی ادامه داد: دفاع از این سرزمین در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر همه ما واجب است و تنها اندکی رخوت باعث سو ء استفاده دشمنان خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهید کسی است که خدا را دیده و نظر می‌کند به وجه‌ الله که امام خمینی (ره) متذکر آن شده‌اند. قدر شهدا و عظمت و ارزش آن‌ها را باید دانست.

بنابر اعلام این خبر، همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۲۴ دی‌ماه) با قرائت «قرآن کریم» توسط کرمانی، «انجیل» توسط شِما سارگن، «تورات» توسط شایان‌مهر و «اوستا» توسط موبد اردشیر مانکچیان و با حضور نمایندگان ادیان الهی در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992930

وب گردی

وب گردی