پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و CFT به مصلحت کشور نیست

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی : با نپیوستن به کنوانسیون CFT و کنوانسیون پالرمو، مسیر‌های کارآمد دور زدن تحریم‌های بانکی و مالی کنونی حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگاه گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس خطاب به آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عدم تصویب CFT نامه ای منتشر کردند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

«با سلام و صلوات بر محمّد و آل محمّد (ص)، ضمن آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی در انجام مسئولیت خطیر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ اخیرا در پی ارجاع بخشی از لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT و کنوانسیون پالرمو به آن مجمع، وظیفه خود دانستیم که در این مقطع حساس و سرنوشت ساز برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نکاتی مهم در خصوص این موضوع چالش برانگیز که حاصل مطالعات و بررسی‌های مجدانه کارشناسان خبره در زمینه مقابله با تحریم است را به استحضار حضرتعالی برسانیم.

در حالی موافقان پیوستن به CFT و پالرمو از مزایای نسیه پیوستن به آن سخن می‌گویند و به صراحت می‌گویند هیچ تضمینی برای رسیدن به این مزایا وجود ندارد، نپیوستن به CFT و پالرمو مزایای بلاشک زیر را به همراه خواهد داشت:

۱. با نپیوستن به کنوانسیون CFT و کنوانسیون پالرمو، مسیر‌های کارآمد دور زدن تحریم‌های بانکی و مالی کنونی حفظ خواهد شد و راه برای ارتقای مسیر‌های کنونی و بازگشایی مسیر‌های دیگر دور زدن این تحریم‌ها باز خواهد ماند.

۲. فروش نفت خام و میعانات گازی به صورت ارزی و ریالی در بورس انرژی که به لطف خدا آغاز شده و اکنون در حال انجام است متوقف نخواهد شد و گسترش نیز پیدا خواهد کرد.

۳. منابع مالی بخش‌های دفاعی کشور غیرقابل شناسایی و تحریم باقی خواهد ماند و پیشرفت‌های بخش صنعت موشکی کشور متوقف نخواهد شد. همچنین موقعیت منطقه‌ای ایران و دفاع از مظلومین منطقه به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

۴. راه‌های کاهش وابستگی کشور به دلار و یورو از طریق نظامات مستقل دوجانبه مالی و ... گسترش پیدا خواهد کرد و کنترل قیمت ارز در کشور ساده‌تر خواهد شد.

می‌توان گفت که طبق اجماع نظر اکثریت کارشناسان انقلابی حوزه مقابله با تحریم، در شرایط حساس کنونی، پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و CFT به هیچ عنوان به مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و به جرأت می‌توان گفت که جز زیان‌های بعضاً جبران‌ناپذیر چیز دیگری عاید کشور نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 992949

وب گردی

وب گردی