حل مسائل کشور به کمک دانشجویان، دانشگاه را از رکود علمی نجات می‌دهد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)، گفت: اعتماد و توجه مسئولان به قشر دانشجو برای حل مشکلات داخلی کشور به عنوان نیروهای متخصص می تواند پویایی و اعتماد به نفس را به دانشگاه بازگرداند.

فاطمه دهقان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر نقش پررنگ زنان در جنبش دانشجویی و فراتر از آن جامعه، گفت: مشارکت زنان می تواند به صورت محسوس در سطح اجتماع حس شود و یا به شکل نامحسوس با تربیت نسل‌های آینده انقلاب میزان اثرگذاری خود را نشان دهد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) در ارتباط با برنامه های این دفتر دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش زن در جامعه و حساسیت حوزه زنان، واحد اتحادیه جامعه اسلامی در دانشگاه الزهرا(س) برنامه های متعدد را به صورت آموزشی، تئوری و علمی برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار کارگروه ویژه «زن و خانواده» در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تشکیل شده است، گفت: برگزاری سلسله جلسات هفتگی با عناوین «نقش زن در اسلام»، «زنان و رسانه» که جنبه آموزشی دارد و دعوت از همسران و مادران شهداء که وارد فاز تجربی و عملی شده‌اند برای انتقال تجارب این عزیزان در خصوص تربیت فرزندان موفق می شویم و از آنان الگوبرداری صحیح انجام می دهیم.

دهقان با اشاره به این که کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت بانوان به عنوان تربیت کننده نسلهاست، گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با برنامه ریزی و ورود در حوزه زنان اول به الگوسازی برای بانوان جامعه می پردازد، دوم آموزش و آشناسازی با تجربیات موفق زنان مسلمان، کادرسازی و تربیت نیروی اثرگذار برای حضور در تشکیلات.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) در پاسخ به سوالی در ارتباط با علل عضویت دانشجویان در تشکل های دانشجویی و فعالیت های فرهنگی و سیاسی، گفت: رشد خود دانشجو (خودسازی و کسب تجربیات) و حفظ روحیه انقلابی گری از دلایل فعالیت دانشجویان است که البته این شور و نشاط دانشجویی باید با درایت به مسیر صحیح و انقلابی هدایت شود.

در ادامه وی افزود: زمانی که تربیت افراد به سمت تربیت معنوی و اسلامی پیش رود، به توانایی‌های دانشجویان توجه شود و دانشجو تحقیقات علمی‌ خود را متناسب با نیاز کشور فراهم کند، در این مسیر روند بهتری خواهیم داشت.

دهقان در خصوص مراسم ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: مانور روی دستاوردهای انقلاب محوریت برنامه‌های بعثت انقلاب اسلامی است.

این فعال دانشجویی در خصوص اخبار ناخوشایندی که گاهی از برخی مراسم ویژه در دانشگاه الزهرا(س) در رسانه ها منتشر می شود، گفت: واقعیت این است که تفکر مسئولین دانشگاه غربی و ناهمگون با تفکرات اسلامی است که منشاء وقوع برخی اتفاقات در محیط علمی دانشگاه می شود.

وی سطح همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه الزهرا(س) با تشکل ها را متوسط دانست و گفت: همکاری لازم به آن صورت که باید باشد، انجام ‌نمی گیرد در نتیجه ما مجبور می شویم به مراجع بالاتر نظیر نهاد کل نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات دانشگاه مراجعه کنیم.

در پایان دهقان خاطر نشان کرد: اگر مسئولین کشوری و دانشگاهی به قشر دانشجویی توجه و اعتماد بیشتری کنند، برای حل مشکلات کشور از نیروهای متخصص داخلی که قشر عظیم آنان از جامعه دانشگاهی هستند، استفاده کنند، هویت و اعتماد به نفس از دست رفته به جامعه دانشگاهی بازبرمی گردد و دانشگاه ها از رکود علمی نجات پیدا کرده و پویایی به کلاس‌های درس و محیط علمی دانشگاه باز میگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992950

وب گردی

وب گردی