کمک۴.۵ میلیون تومانی خانم  نیکوکار  به ۷ خانواده نیازمند سادات

یکی از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین به ۷ خانوار سادات تحت حمایت کمیته امداد، از محل پرداخت خمس خود با اجازه دفتر مرجع تقلید خود اقدام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رقیه جعفری حامی ۴۲ ساله تهرانی گفت: کارمند است و در یکی از بانک های کشور فعالیت می کند و حدود ۶ سال با کمیته امداد همکاری خود را آغاز کرده است.

وی در مورد نحوه آشنایی با کمیته امداد توضیح داد: در پی اطلاع رسانی کمیته امداد از نحوه خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت و شفافیت اقدامات این نهاد برآن شدم که در طرح اکرام ایتام و محسنین عضو شوم.

جعفری افزود: حمایت از سه کودک را با همکاری همسرم در طرح اکرام ایتام و محسنین تهران به عهده گرفتم که یکی از این فرزندان یتیم و دو نفر دیگر از خانواده های مشمول طرح محسنین هستند. علاوه بر کمک های ماهیانه تلاش می کنم در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به این کودکان و گاهی تعداد بیشتری از خانوارهای تحت حمایت کمک کنم.

این حامی طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: همه اعضای خانواده و دوستانم را تشویق می‌کنم تا کمک های خود را در اختیار نهادی مانند کمیته امداد بگذارند تا به خانوارهای نیازمند کمک شود.

این نیکوکار تهرانی درمورد پرداخت کمک ۴ میلیون و ۵۰۰ هزر تومانی خود از محل پرداخت خمس مال خود به ۷ خانوار نیازند سادات تحت حمایت کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران، گفت: : از زمان عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین با توجه به شناختی که از مجموعه کمیته امداد کسب کردم ،با اجازه مرجع تقلید خود در زمان پرداخت خمس مال به یاری همسرم بخشی از آن را به سادات تحت حمایت این نهاد پرداخت می کنم.

مهدی سامانی رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران نیز با بیان اینکه حامیان همواره بازوان توانمند کمیته امداد در یاری رساندن به نیازمندان هستند گفت: ۱۶۰۰ حامی حمایت ۴۵۵ یتیم و فرزندان مشمول طرح محسنین را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» در کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران بر عهده دارند و در ۹ ماهه امسال ۱ میلیارد و ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۹۳ تومان (۱.۰۰۹.۸۵۰.۹۳ تومان)به فرزندان معنوی خود به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده اند.

وی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزندان مشمول طرح محسنین را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.

سامانی بیان کرد: خانم رقیه جعفری و همسرشان آقای محمدصادق رمضانی حدود شش سال است همکاری خود را با کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران آغاز کرده اند و کمک های تعهد شده خود را در طرح اکرام ایتام و محسنین را به صورت ماهیانه پرداخت می کنند و همچنین در مناسبت ها و مواقع مورد نیاز کمک ها ی خود را به خانوارهای تحت حمایت اهداء می کنند.

وی با بیان اینکه خمس به معنای پرداخت یک پنجم درآمدی که از محل زراعت،صنعت،تجارت، پژوهش و یا راه های کارگری و کارمندی است ، افزود: خمس به امام وسادات اختصاص می یابد و در زمان غیبت امام عصر(عج) باید به فقیه جامع الشرایط پرداخت شود.

سامانی یادآور شد: حامیان و خیرانی که تمایل دارند از محل پرداخت خمس مال خود به خانوارهای سادات تحت حمایت این نهاد کمک کنند می توانند با اجازه مرجع تقلید خود و یا نماینده ولی فقیه نسبت به هماهنگی جهت پرداخت بخشی از خمس مال خود برای نیازمندان سادات این نهاد اقدام کنند.

تعداد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر ،از خدمات این نهاد بهره مند هستند که ۶۵ نفر را سادات تشکیل می دهند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 992952

وب گردی

وب گردی