معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کیست؟ + سوابق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه را به عنوان معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحول در علوم انسانی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران را به عنوان معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

گفتنی است حجت الاسلام خسروپناه در سال 1362 دروس حوزوی را در کنار دروس متوسطه آغاز کرد و در سال 1368 از مقطع سطح سوم حوزه علمیه فارغ‌ التحصیل شد. در ادامه وی دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و در سال 1394 به رتبه استاد تمامی دست یافت. همچنین وی تحصیل دروس تخصصى کلام اسلامى را در کنار دروس خارج فقه و اصول در سال 1370 شمسی آغاز و در سال 1374 در مقطع دکتراى کلام اسلامى با رتبه اول از مؤسسه امام صادق (علیه‌السلام) فارغ التحصیل شد.

از جمله سمت های حجت الاسلام خسروپناه می توان به ریاست مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دبیر و نایب رئیس هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی،نقد و مناظره، رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون بررسی و تأمین نیازهای دینی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد. از جمله سمت های علمی و اجرایی وی می توان از سردبیری دوفصلنامه پژوهش های میان رشته ای قرآن کریم و عضو هیات تحریریه فصلنامه پژوهش نامه معارف قرآنی، عضو کمیته علمی – هیات داوران همایش بهزیستی معنوی، مهارتهای زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و عضو کمیته علمی اولین همایش ملی آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های حوزه علوم انسانی-اسلامی اشاره کرد.

از جمله آثار وی می توان به اصطلاح نامه فلسفه، جامعه مدنى و حاکمیت مدنى، گفتمان مصلحت، انتظارات بشر از دین، جامعه علوى در نهج البلاغه، پلورالیسم دینى و سیاسى، قلمرو دین، اخلاق در قرآن، آسیب شناسی جامعه دینی، جریان‌های فکری ایران معاصر، .فلسفه‌های مضاف، جریان شناسی فکری ایران معاصر، آسیب شناسی جامعه دینی، آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، نظام معرفت شناسی صدرایی، مسائل جدید کلامی و فلسفه دین جلد (1و2و3)، هستی شناسی معرفت، جریان شناسی ضد فرهنگ‌ها، دین شناسی، روشنفکری و روشنفکران، فلسفه فلسفه اسلامی و... اشاره کرد.

حجت الاسلام خسرو پناه بیش از 170 مقاله پژوهشی مختلف در نشریه‌ها و همایش‌ها ارائه داده است که از جمله آن می توان به اسلام جامع نگر و انقلاب اسلامى ایران،‌ حوزه، دانشگاه و چیستى و بایستگى علوم انسانی، آسیب شناسى دین پژوهى معاصر، متکلمان اسلامى و انتظار بشر از دین، راهکارهای ترویج پوشش اسلامی در بین دختران دانشجو و... اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992956

وب گردی

وب گردی