دانشگاه آزاد اعتبار لیگ‌های ورزشی را افزایش می‌دهد

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای تشکیل تیم شمشیربازی، پالس مثبتی از فدراسیون نداشتیم و کسی برای تشکیل تیم پیش‌قدم نشد.

دکتر کمال جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: مهم‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان، هیات علمی و کارکنان مجموعه هستند. نسبت به باشگاه‌های دیگر در زمینه سرمایه‌های اجتماعی ما به سرمایه‌های اقتصادی توجه داریم. بودجه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته کم‌تر شده است و باشگاه‌های دیگر، بودجه بالاتری نسبت به ما دارند.

وی افزود: مهم این است که ما پتانسیل، زیر ساخت، نرم افزار و سخت افزار‌های خوبی در اختیار داریم که باشگاه های دیگر از آنها برخوردار نیستند؛ این امکانات نقطه و نکات مثبت دانشگاه آزاد اسلامی است. از طرفی در دانشگاه آزاد باید حداقل هزینه‌ها را درنظر بگیریم چرا که این بودجه از عرق جبین خانواده هاست و پول دانشگاه آزاد اسلامی پول با ارزشی است. بر همین اساس تمام تلاشمان را می کنیم تا این پول را در ورزش با حساب و کتاب خرج کنیم. ریال به ریال این پول را با حساب و کتاب هزینه می کنیم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اظهارات رسول مظفری بازیکن سال گذشته تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی مبنی براینکه وی تاکنون پولی دریافت نکرده است، گفت: این موضوع را تکذیب می کنم و بخش زیادی از قرارداد این بازیکن را پرداخت کرده ایم. 120 میلیون تومان قرارداد این بازیکن بوده و طبق قرارداد به تعهداتمان عمل کرده ایم. مظفری پول‌هایی را دریافت کرده و زیر قرارداد را امضا کرده است و در قرارداد ذکر شده که باشگاه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تا 30 درصد مجاز است اعضای تیم را جریمه کند؛ اما ما میزان جریمه را برای بازیکنان با توجه به نتایجی که مورد قبول نبود به 10 درصد کاهش دادیم و اعضای کادر فنی را 30 درصد جریمه کردیم.

دکتر جوانمرد اظهار داشت: برای تشکیل تیم شمشیربازی پالس مثبتی از فدراسیون نداشتیم و کسی برای تشکیل تیم پیش قدم نشد. به همین خاطر نتوانستیم تیم را حفظ کنیم. حواشی در سال گذشته وجود داشت و از زمانی که در باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتم مشغول ساماندهی این حواشی بودم. برای ادامه تیمداری در لیگ برتر حتی یک نفر هم به باشگاه مراجعه نکرد و با توجه به وضعیت مالی با فدراسیون های که تعامل کردیم 16 تیم تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: ما خودمان هم برای تشکیل تیم شمشیربازی تمایل داشتیم و حتی استان یزد هم برای تشکیل تیم شمشیربازی پیش قدم شد؛ اما مجددا فدراسیون هیچ نظری نداد و مراجعه کننده ای نداشتیم. اگر قرار باشد ما به دنبالشان برویم باید پول داشته باشیم؛ اما زمانی که بودجه نداریم باید تعامل وجود داشته باشد.

دکتر جوانمرد عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی به ورزش هیچ چیز غیر ممکن نیست و باید بستر فراهم شود. در بحث ورزش که در حال حاضر 50 فدراسیون وجود دارد به شرط تعامل دو طرفه حاضریم وارد شویم. دانشگاه آزاد امروزه باعث بالا رفتن اعتبار لیگ های ورزشی می شود و یک برند است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد برگزاری لیگ فرهیختگان تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این لیگ‌ها ارتقای سطح نشاط و شادابی، کشف استعدادها و استفاده بهینه از ورزشکاران دانشجو به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به منظور تشکیل تیم‌های لیگ برتر و شرکت در این رویدادهای ورزشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992957

وب گردی

وب گردی