هشدار ناسا برای برخورد «سیارک روز قیامت» با زمین

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد، احتمال دارد یک سیارک در سال های آینده با زمین برخورد کند که این برخورد می‌تواند به زندگی میلیون‌ها انسان پایان داده و حیات میلیون‌ها نفر دیگر را نیز تهدید کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) نسبت به برخورد یک سیارک 87 میلیون تُنی به زمین هشدار داد و اعلام کرد که می تواند حیات روی زمین را به نحوی غیر قابل پیش‌بینی تغییر دهد. این در حالی است که معمولا ناسا عادت به اعلام چنین اخباری ندارد و معمولا در موارد مشابه که فاصله نزدیک‌تری به زمین داشتند سکوت کرده بود.

ناسا اعلام کرد سیارک «بنو» که آن را «سیارک روز قیامت» توصیف می کند در صورت برخورد با زمین نیرویی معادل 80 هزار برابر بیشتر از انرژی آزاد شده از بمب اتمی آمریکا که در سال 1945 هیروشیما در ژاپن را هدف قرار داد تولید می کند.

آژانس فضایی آمریکا افزود: طول این سیارک به 500 فوت می رسد و وزن آن نیز 1664 برابر بیشتر از کشتی تایتانیک است.

دانشمندان ناسا می گویند برخورد این سیارک به زمین موجب کشته شدن میلیون ها انسان شده و تاثیرات زیادی بر میلیون‌ها انسان دیگر نیز خواهد داشت.

اما سازمان ناسا تاکید کرد هم اکنون دلیلی برای نگرانی و آمادگی برای مقابله با این حادثه در آینده نزدیک وجود ندارد و این اتفاق هرگز پیش از اتمام قرن جاری واقع نخواهد شد.

دانشمندان اعلام کردند احتمال وقوع این برخورد یک به 2700 و در بین سال های 2175 تا 2199 میلادی خواهد بود.

لازم به ذکر است ناسا کاوشگر اسیریس رکس را برای قرار گرفتن در مدار این سیارک به فضا پرتاب کرد تا از آن اطلاعات جمع آوری نماید و در سال 2020 روی آن فرود آید تا نمونه هایی از آن را در سال 2023 به زمین باز گرداند.

دانشمندان معتقدند این سیارک می تواند به اثبات یک نظریه علمی کمک کند که بر اساس آن این سیارک در گذشته های دور با برخورد با زمین مواد شیمیایی لازم برای ایجاد حیات را به زمین منتقل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992967

وب گردی

وب گردی