ملانظری: ترویج فرهنگ استاندارد، یک ضرورت است

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: امیدوارم با تکیه بر توانمندی دانشجویان و اعضای هیات علمی در قالب تفاهم نامه با سازمان استاندارد، گام های مثبتی برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مهناز ملانظری در نشست انعقاد تفاهم نامه در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و اقتصادی با مهندس نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد که در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه الزهرا، دانشگاهی منحصر به فرد است. ما ۱۰ هزار دانشجو داریم که ۴۰ درصد از آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند. همکاران من بسیار تلاش کرده اند. در شعار سال ۹۷ دانشگاه الزهرا، «ارتباط با جامعه» در اولویت قرار گرفته است و تاکید بر تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی نیاز به ورود به حوزه استاندارد را برای دانشگاه ما پررنگ می کند.

وی ادامه داد: امیدوارم با تکیه بر توانمندی دانشجویان و اعضای هیات علمی در قالب تفاهم نامه با سازمان استاندارد، گام های مثبتی برداریم.

ملانظری تصریح کرد: باید اعلام کنم توجه به بحث استاندارد و پایداری، سابقه زیادی دارد. مقدمات بسیاری را فراهم کردیم تا به تفاهم نامه امروز برسیم. تلاش کردیم تفاهم نامه امروز فقط یک تفاهم نامه کاغذی نباشد و در عمل نیز شاهد تاثیرات ملموس آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت های ما به صورت تخصصی و ویژه روی بحث استاندارد کار می کنند. دانشجویان ما هم استقبال بسیار خوبی از انجمن های علمی در راستای آشنایی با استانداردسازی داشته اند. آزمایشگاه های ما هم استانداردسازی محصولات ایرانی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

ملانظری تاکید کرد: با کمک معاونت فرهنگی، هفته استاندارد در دانشگاه الزهرا برگزار شد. امیدوارم از تنوع رشته ها و دانشکده ها بهره ببریم تا در بحث استانداردسازی اثرگذار باشیم. صنایع دستی یکی از مواردی است که می تواند وابستگی ما به نفت را کمرنگ کند و با استانداردسازی این صنایع می توان به کشور کمک کرد.

وی ادامه داد: فعل خواستن در تمام اعضای دانشگاه الزهرا وجود دارد. زیرساخت ها را هم فراهم کرده ایم و امیدواریم با کمک سازمان ملی استاندارد، فرصت تحقیقاتی را به محیط دانشگاه بکشانیم. یکی از دغدغه های ما در دانشگاه الزهرا، استانداردِ حلال است و در آزمایشگاه به دقت مسائل را آنالیز می کنیم. هدف ما ورود به همه عرصه ها از فرهنگی و هنری تا علمی و مهندسی و صنعت است.

رئیس دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استاندارد، یک ضرورت است. ما در دانشگاه الزهرا، مادران آینده را تربیت می کنیم و فرهنگ سازی میان آنها روی نسل های بعد هم اثرگذار خواهد بود. تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه استاندارد، کیفیت کالای داخلی را افزایش می دهد و امیدوارم تفاهم نامه امروز بتواند شروع اتفاق خوبی در این حوزه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993004

وب گردی

وب گردی