سازمان ملی استاندارد به مباحث پژوهشی توجه ویژه‌ای دارد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خوشبختانه سال گذشته قانونی تصویب شد که در چند ماده بر ظرفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تاکید شده است. سازمان ملی استاندارد توجه ویژه ای به بحث پژوهش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهندس نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست انعقاد تفاهم نامه در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و اقتصادی با دکتر مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) که در سالن همایش های بین المللی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه الزهرا، شرایط ویژه ای دارد و دختران دانشجوی این دانشگاه می توانند به گسترش استفاده از ظرفیت بانوان برای پیشرفت جامعه کمک کنند. در جلسه قبل با اتاق بازرگانی تهران، مباحث خوبی داشتیم. به‌جز حوزه سلامت و استانداردسازی خدمات، اشاعه فرهنگ استاندارد بسیار لازم است و باید در جامعه اشاعه پیدا کند.
وی ادامه داد: خیلی خوشحالم انجمنی علمی در دانشگاه الزهرا برای استاندارد تاسیس شده است. گزارش هایی که به سازمان ملی استاندارد هم داده شد بسیار امیدوار کننده بود و ثابت کرد نسل جوان، نسلی پویا و هماهنگ با تحولات روز دنیا است.
پیروزبخت تصریح کرد: روند استانداردسازی در دانشگاه الزهرا و دانشگاه علم و صنعت شتاب خوبی گرفته که باعث افتخار ماست. رئیس سازمان جهانی استاندارد وقتی با معاون رئیس جمهوری کشورمان صحبت کرد، به تمجید از فضای دانشگاه های ما پرداخت. او معتقد بود در هیچ کشوری تا این اندازه شور و شوق و پتانسیل دانشجویی برای استانداردسازی وجود ندارد.
وی افزود: قدم هایی برای مشارکت دانشجویان در تدوین استانداردهای بین المللی تعریف شده و ان شاءالله با کمک دانشگاه الزهرا، این اتفاق محقق خواهد شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به آزمایشگاه های دانشگاه الزهرا گفت: از وجود چنین آزمایشگاه‌هایی برای استانداردسازی استقبال می کنیم. تفاهم نامه امروز هم برای گسترش همکاری‌هاست. دانشگاه برای ما در اولویت قرار دارد و از طرفی وقتی دانشگاه، کاری را انجام دهد، خیال‌مان راحت است.
پیروزبخت در خصوص قانون جدید سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: خوشبختانه سال گذشته قانونی تصویب شد که در چند ماده بر ظرفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تاکید شده است. سازمان ملی استاندارد توجه ویژه ای به بحث پژوهش دارد، در حالی که در گذشته بیشتر صنعت مد نظر قرار داشت. ما به ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه الزهرا به چشم ۱۰ هزار مبلغ استاندارد نگاه می کنیم. ما نمی خواهیم فقط استاد تمام‌ها کارشناس استاندارد شوند و می خواهیم از ظرفیت بقیه استادان هم بهره ببریم. برای اشاعه فرهنگ استاندارد باید از مراکز آموزشی شروع کرد و تا زمانی که این فرهنگ جا نیفتد، نمی‌توان توقع پیشرفتی داشت.

کد خبر: 993006

وب گردی

وب گردی