پژوهشی که با پول دولتی انجام شود، محکوم به شکست است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: پژوهشی که با پول دولت انجام شود، محکوم به شکست است. در همه جای دنیا این بحث جا افتاده‌ای است و ربطی به زیرساخت های کشور ندارد.

دکتر سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه رویداد «ناحیه نوآوری شریف» اظهار کرد: در واقع موضوعی که باعث می شود نوآوری و دانش مبتنی بر اقتصاد داشته باشیم پول نیست بلکه داشتن یک محیط و اکوسیستم مطلوب است.

وی ادامه داد: پژوهشی که با پول دولت انجام شود، محکوم به شکست است. در همه جای دنیا این بحث جا افتاده ای است و ربطی به زیرساخت های کشور ندارد.

ستاری تصریح کرد: ما زمانی در زمینه های نوآوری و کارآفرینی موفق می شویم که به ازای مبلغ اندکی از کمک های دولتی، بخش خصوصی چند برابر آن درآمدزایی داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از مفاهیمی که در حال حاضر، می شناسیم و با آن‌ها کار می‌کنیم، در آینده ای نزدیک از بین می‌روند، یکی از این مفاهیم آموزش به معنای فعلی است. قطعا معنای فعلی آموزش از بین خواهد رفت و مفهومی مبنی بر توسعه شهر و منطقه یکی از تعاریف جدید آموزش در آینده خواهد بود.

ستاری بیان کرد: شهروندان در یک شهر خلاق هر روز مبحثی جدید و خلاقانه یاد می گیرند و در‌می‌یابند که آینده و تکنولوژی بشر به این سمت و سو می‌رود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر، بخش مهمی که محیط و اکوسیستم را در برمی گیرد، شهرها و شهرداری‌ها هستند. ما باید شتاب‌دهنده‌ها را توسعه دهیم که این موضوع باعث می شود ایده ها و طرح های کاربردی به سمت سرمایه گذاری و سپس اجرایی شدن پیش رود و در این زمینه دانشگاه‌ها نیازمند همکاری دولت هستند.

ستاری خاطر نشان کرد: دانشگاه شریف، جهت گیری فوق العاده ای در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی داشته که در کشور نمونه است.

وی افزود: ما موفق شده ایم هزاران طرح و ایده را به کتابچه تبدیل کنیم و به این نتیجه رسیده ایم در مواقعی که جوانان در صحنه باشند قطعا کار موفق‌تر انجام خواهد شد.

ستاری در پایان تاکید کرد: امیدواریم دانشگاه شریف و دیگر دانشگاه‌های برتر کشور با ارائه ایده های خلاقانه و پیشتازی در زمینه های نوآوری و کارآفرینی بتوانند دستاوردهای خوبی را برای نظام علمی و پژوهشی و در واقع کل کشور کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993008

وب گردی

وب گردی