بافت شهری گچساران باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود

همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی با موضوعات فرهنگ رانندگی ،قانون گریزی و رفتارتهاجمی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن آموزش شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر کرم جانی پور،رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این همایش تصریح کرد: مشکلات ترافیکی ،قانون گریزی و انحراف به نوبه خودش یک آسیب اجتماعی به شمار می روند ،به عنوان مثال برخی مشکلات همچون دروغ گویی، طلاق، خودکشی و امثالهم جرم تلقی نمی شوند اما نوعی آسیب هستند.

وی افزود: باید به صورت علمی این عوامل آسیب زا را شناسایی کرد و به وقت برای حل مشکلات گام برداشت،در سال ۱۲۹۲قانون ترافیکی در کشور بوجود آمد و شعبه ای به نام عبور و مرور در شهربانی آن زمان به وجود آمد و بعدها هم آیین نامه هایی در این خصوص هم در کشور بوجود آمدند.

جانی پور درادامه گفت:خیلی از موارد در حوزه رانندگی از نظر قانون جرم محسوب نمی شوند اما به عنوان آسیب خواهد بود، امروزه آسیب ها به حدی در جامعه زیاد شده است که نمی توان به راحتی این معضلات را مرتفع کرد برای اینکه هرجرم و هر آسیبی را از باید زوایای مختلف بررسی و تحلیل کرد.

رئیس دانشگاه های آزاد استان درادامه افزود: بافت شهر گچساران طوری ساخته شده است که مسئولین هرچقدر هم تلاش کنندبازهم نمی توانند خیلی از این دست مشکلات را حل کنند،در حوزه ساختاری طراحی و معماری شهری باید به گونه ای باشد که مباحث ترافیکی و حمل و نقل درآن دیده شده باشد.

وی تصریح کرد: براستی این همه صدمات ناشی از حوادث ترافیکی و رانندگی چرا باید در کشور ما وجود داشته باشد؟ طبیعت انسان به این شکل است که عوامل متعددی انسان را تحت فشار قرار می دهند و زمینه های ارتکاب جرم را نیز بوجود می آورند.

جانی پور تصریح کرد: مشکلات ترافیکی یک رویکرد چندنهادی است که نیاز به حمایت همه جانبه تمام دستگاه دارد وحوزه آموزش می تواند بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993018

وب گردی

وب گردی