حناچی: رفع مشکلات شهری از طریق  کارآفرینی و فعالیت های استارتاپی امکان پذیر است

شهردار تهران گفت: شهرداری می تواند با همکاری دانشگاه ها و همچنین سرمایه انسانی ارزشمند کشور، مشکلات و چالش های شهری را از طریق کارآفرینی و فعالیت های استارتاپی رفع کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر پیروز حناچی، شهردار تهران در ادامه رویداد «ناحیه نوآوری شریف» اظهار کرد: از جامعه علمی و دانشگاهی انتظار می رود که با نوآوری و خلاقیت، فضای مناسبی در راستای حل نیازهای کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل می دهند. در این راستا اگر نتوانیم از این سرمایه انسانی و ارزشمند خود به خوبی استفاده کنیم، این امر می تواند به یک تهدید بزرگ برای کشور تبدیل شود.

حناچی تصریح کرد:میانگین میزان تولید زباله در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها زیاد است و مشکل دیگر این است که در مقایسه با کشورهای پیشرفته دیگر، شرایط مناسبی در تفکیک و بازیافت زباله نداریم و این موضوع نیازمندی بیشتر ما را در استفاده از بخش های استارتاپی و کارآفرینی نشان می دهد.

وی افزود: در واقع برای بهبود شرایط کشور لازم است به فناوری و نوآوری بیشتر روی آوریم، فضای ساخته شده در شهر فصل مشترک سه مولفه تصمیم‌گیران، مدیران شهری و سرمایه گذاران است که در نهایت موجب سود و منفعت مطلوبی برای شهروندان می شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: وضعیت شهر از نظر مردمی و محیطی مطلوب نیست، 57 هزار نفر در سال گذشته متوفی داشتیم که هزار و 200 نفر آنها به دلیل حوادث و 4 هزار نفر عدم رعایت مسائل ایمنی فوت شده اند، آلودگی هوا تاثیرات بسزایی بر سلامت مردم دارد. در واقع، لازمه این سبک زندگی مشارکت جامعه نخبگانی و تحصیل کردگان و مخاطب این موضوع نیز جمعیت جوان تحصیل کرده است تا در مسیر صحیح پیشرو باشند.

وی افزود: سه موضوع در کشورهای پیشرفته دنیا اعم از کوچک شدن دولت ها، خروج صنعت از شهر به دلیل مشکلات زیست محیطی و توسعه بخش خصوصی با عنوان رنسانس شهری دچار تحول شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی، در راستای رفع مشکلات شهری گام برداریم.

لازم به ذکر است ، در ادامه مراسم سه تفاهم نامه اعم از توافق نامه سه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. شهرداری منطقه دو و پارک علم و فناوری منعقد شد. در ادامه تفاهم نامه مشترک پارک علم و فناوری شریف و سازمان شهرداری تهران و توافقنامه شرکت سرمایه آب، خاک و توسعه دانشگاه شریف به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 993020

وب گردی

وب گردی