انصراف 34 هزار سپرده گذار  از صندوق پس انداز بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 34 هزار سپرده گذار صندوق پس انداز انصراف داده اند، گفت: در مجموع تعداد انصرافی ها از این صندوق به 60 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، در نشست خبری نمایشگاه مسکن گفت: بانک مسکن در چهل سال اول فعالیت خود بیش از یک میلیون نفر خانوار با تامین مالی بانک رهنی صاحبخانه کرد و در چهل سال دوم نیز تعداد شعب را از کمتر از 100 شعبه به بیش از 1200 شعبه رسیده است. ضمن این‌که تعداد خانوارها که در دور دوم صاحب خانه شدند بیش از 8 میلیون خانوار بوده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار صندوق پس انداز مسکن تا 20 دی ماه امسال، تعداد سپرده‌های افتتاحی در این صندوق به 554 هزار فقره رسیده است که از این تعداد 370 هزار سپرده زنده و دارای متقاضی تسهیلات است و مانده سپرده‌های این صندوق 65800 میلیارد ریال رسیده است. و تعداد واحدهایی که از این تسهیلات برخوردار شدند 90 هزار واحد بوده است که برای این واحدها مجموع 68 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رحیمی انارکی با بیان این‌که امسال حدود 480 هزار واحد در قالب‌های مختلف توسط بانک مسکن تامین مالی شده است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است. مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این‌که 203 هزار واحد مسکن مهر فعال و 240 هزار واحد غیرفعال است، بیان کرد: 41 هزار و 300 واحد به دلیل عدم اجرای انشعاب، 38 هزار واحد تصرفی، 26 هزار و 800 واحد عدم مراجعه متقاضی، فاقد متقاضی 15 هزار واحد غیرفعال هستند.

رحیمی انارکی با بیان این‌که محصولات متنوعی را برای دهک‌های 3 تا 7 طراحی کرده‌ایم، گفت: برای 363 هزار واحد پرداخت تسهیلات به مبلغ 132 هزار میلیارد ریال پرداخت شده که به لحاظ تعداد 41 درصد و به لحاظ مبلغ 21 درصد رشد را نشان می‌دهد؛ همچنین تعداد واحدهای مسکونی که زوجین استفاده کرده‌اند حدود 32 هزار واحد بوده است که رقم قابل توجهی است.

رحیمی با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 34 هزار سپرده گذار صندوق پس انداز انصراف داده اند گفت: در مجموع تعداد انصرافی ها از این صندوق به 60 هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین اعلام کرد: افزایش سقف وام مسکن فعلا منتفی است زیرا بدون افزایش منابع افزایش سقف تسهیلات در دستور کار نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 993034

وب گردی

وب گردی