نخبگان مقیم خارج رابا مدل های جدید توسعه فناوری به کشور بازگردانده ایم

معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: نخبگان مقیم خارج را با مدل های جدید توسعه فناوری و پژوهش به کشور بازگردانده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم معارفه دکتر سعید رضا عاملی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقدیر از محمدرضا مخبر دزفولی با حضور وزیر ارشاد، وزیر آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش مجلس، رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و سایر اعضای شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در این مراسم گفت: بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری که از سال ۸۶ ایجاد شده است زائیده دوره مدیریت دکتر مخبر دزفولی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.سندهای مختلفی در دوره مدیریتی وی در حوزه های مختلف تدوین شد که معاونت علمی و فناوری تلاش می کند تمامی این سندها را اجرایی کند و این اسناد بر روی زمین نماند.

وی افزود: حرکتی در میان جوانان کشور بر مبنای قدرت جمهوری اسلامی شکل گرفته است. در حال حاضر ایران در حوزه استارت آپ ها در منطقه اول است که این امر موجب شده جوانان برای کشور دستاوردهای مختلفی داشته باشند. اکنون مدل‌های جدید توسعه فناوری و پژوهش ایجاد ایجاد شده است و از طریق آن توانسته ایم بخش قابل توجهی از نخبگان مقیم خارج از کشور را به ایران بازگردانیم.

ستاری تاکید کرد: باتوجه پیشینه درخشان دکتر مخبر در آینده از نظرات وی حتما بهره‌مند خواهیم شد و امیدوارم همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با معاونت علمی ادامه پیدا کند تا یک اقتدار در حوزه علم و فناوری داشته باشیم و خاستگاه انقلاب را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993037

وب گردی

وب گردی