پزشکان بیمارستان‌های دولتی  نیوزیلند اعتصاب کردند

در پی شکست مذاکرات اتحادیه پزشکان نیوزیلند با مقامات دولتی، امروز (سه‌شنبه) حدود ۸۰ درصد از پزشکان جوان در بیمارستان‌های دولتی سراسر نیوزیلند دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ایسکانیوز، این اعتصابات دشواری‌های پیش‌روی دولت "جاسیندا آردرن"، نخست وزیر نیوزیلند را برجسته می‌کند که زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ میلادی، وعده تزریق پول به خدمات اجتماعی و کنترل نابرابری‌های اجتماعی را داده بود.

رشد آهسته دستمزدها و هزینه‌های رو به افزایش، زندگی کارگران را با مشکل روبه‌رو کرده و این شرایط معلمان، پرستاران و کارکنان دادگاه‌ها را بر آن داشته تا سال گذشته با برگزاری تظاهرات‌هایی خواستار افزایش حقوق خود شوند.

از مجموع ۳۷۰۰ نفر، بیش از ۳۳۰۰ پزشک جوان استخدام دولت از هفته گذشته که مذاکرات ناکام ماندند دست به اعتصاب زده و از فعالیت در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی دوری کرده‌اند.

این پزشکان جوان خواستار شرایط بهتر کاری از نظر دستمزد، ساعت کاری، محل کار و موارد مشابه هستند و با در دست داشتن پلاکاردهایی در خیابان‌ها اعتراض خود را نشان می‌دهند.

در همین رابطه هزاران مورد عمل جراحی و ویزیت غیرضروری و سایر خدمات از این دست لغو شده‌اند اما خدمات اضطراری و اورژانسی همچنان ادامه دارند چرا که از پزشکان ارشد درخواست شده تا خود وارد عمل شوند.

بیمارستان‌های دولتی نیوزیلند از مردم خواسته‌اند تا تنها در موارد اضطراری و واجب به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

پزشکان جوان و رزیدنت‌های پزشکی با قراردادهای کاری جدید به مخالفت پرداخته‌اند چرا که در این قراردادها ساعات شیفت‌ها طولانی‌تر شده و این امکان را ایجاد کرده‌اند که بدون هیچ گونه اطلاع‌رسانی از سوی بیمارستان، محل کار پزشکان تغییر یابد.

اتحادیه پزشکان این کشور اعلام کرده بیش از یک سال است که با اداره بهداشت نیوزیلند در مورد پرداخت حقوق برای اضافه کار آخر هفته‌ها و شیفت‌های شب مذاکره کرده‌اند.

سخنگوی اداره بهداشت نیوزیلند نیز در همین ارتباط اعلام کرده که این اداره در نظر دارد به اعتراضات پزشکان جوان رسیدگی کرده و شرایط امن و مناسب کاری را برای آن ها فراهم آورد.

به گزارش رویترز، دولت نیوزیلند همچنین برای جلوگیری از اعتصاب ده‌ها هزار معلمی که سال گذشته وعده افزایش حقوق را نپذیرفتند در حال برگزاری مذاکراتی است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 993057

وب گردی

وب گردی