کنترل منطقه امن سوریه در دستان ترکیه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که کنترل منطقه امن در مرز سوریه در اختیار ترکیه خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی سخنانی در نشست خبری در آنکارا اعلام کرد: کنترل منطقه امن که در مرز سوریه ایجاد خواهد شد، در اختیار ترکیه خواهد بود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های ترکیه با استفاده از تمام ابزار سیاست، دیپلماسی و قدرت نرم و سخت ادامه خواهد داشت. مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی که ترکیه را هدف قرار داده‌اند، در تمامی سطوح ادامه خواهد داشت. هدف ما در ادلب از ابتدا تامین امنیت جانی و مالی مردم این منطقه بوده و هست.

کالین در ادامه از سفر یک روزه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به مسکو در 23 ژانویه جاری خبر داده و افزود: این سفر به منظور هماهنگی با روسیه در وضعیت پساخروج آمریکا از سوریه انجام خواهد شد. همچنین امکان بررسی همه جانبه روابط دوجانبه نیز فراهم خواهد شد.

سخنگوی ریاست‌جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت: هیات آمریکایی هفته گذشته به ما یک سند 5 ماده‌ای غیر رسمی که طرح خروج سربازان این کشور از سوریه را تایید می کند، داد. تهدیدهای اقتصادی با آمریکا را پشت سر گذاشتیم، امروز هدف تازه‌ای معین کردیم و به فعالیت بر روی این اقدام مثبت ادامه خواهیم داد. برای ما هیچ رابطه علّی و شرطی برای خرید سامانه S-400 و موشک‌های پاتریوت مطرح نیست.

انتهای پیام /

کد خبر: 993084

وب گردی

وب گردی