ساخت نانوحسگر گازی برای تشخیص دیابت

شرکت آئرنوس با همکاری شرکت آئربتیک نانوحسگر قابل‌پوشیدن ساخته است که می‌توان از آن برای تشخیص دیابت از روی بازدم بیمار استفاده کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت آئرنوس (AerNos) اعلام کرد حسگر گازی این شرکت که در آن از فناوری نانو استفاده شده، قرار است در سامانه هشدار قابل‌پوشیدن برای شناسایی گازهای ویژه‌ای استفاده شود. بیش از 460 میلیون نفر در جهان می‌توانند با استفاده از این نانوحسگر به سادگی دیابت را شناسایی کنند.

این نانوحسگر توسط شرکت آئربتیک (AerBetic) در نمایشگاه CES 2019 در معرض نمایش قرار گرفت. این حسگر به‌صورت گردنبند و دست‌بند ساخته شد تا کاربر بتواند از آن برای تعیین سطح قند خون خود در مقیاس «قسمت در میلیارد یا ppb» استفاده کند. آئرنوس این نانوحسگر را با تلفن‌های هوشمند و ادوات هوشمند خانگی ترکیب کرد که این کار با استفاده از Wi-Fi و بلوتوث انجام شد. یک برنامه‌ نیز برای استفاده در تلفن همراه تهیه شده که می‌تواند نتایج آزمایش را خوانده و به کاربر اطلاع‌رسانی کند. این برنامه‌ با در نظر گرفتن وضعیت بیمار، اطلاعات تشخیصی خود را به یک فضای ابری ارسال می‌کند. آئربتیک با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این اطلاعات را بررسی کرده و عملکرد حسگر را بهبود می‌دهد.

سوندیپ دوشی بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آئرنوس می‌گوید: « تاکنون حسگر کوچکی با قابلیت شناسایی گازهای خروجی از بازدم، ساخته نشده بود. ما با تحقیق و توسعه اقدام به ساخت حسگرهای کیفیت هوا کردیم. همچنین حسگری ساختیم که می‌تواند دیابت را شناسایی کند که این دستگاه قادر است روی زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تأثیر گذارد.»

آرنار تورس مدیرعامل شرکت آئربتیک می‌گوید: « برخی از مبتلایان به دیابت، از سگ‌های آموزش‌دیده برای شناسایی ترکیبات آلی فرار استفاده می‌کنند. ما با همکاری آئرنوس اقدام به ساخت ابزاری کردیم که قابل‌پوشیدن بوده و می‌توان از آن برای شناسایی گازهایی که با دیابت مرتبط است، استفاده کرد. این حسگر به بهبود کیفیت زندگی افراد دیابتی کمک می‌کند.»

آئرنوس در حوزه ساخت نانوحسگر گازی فعالیت دارد که AerN2S یکی از فناوری‌های انحصاری این شرکت است و می‌تواند گازهای سمی را در محیط شناسایی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993107

وب گردی

وب گردی