پاسخ روسیه قاطع و کوبنده خواهد بود

رئیس جمهور روسیه در واکنش به گسترش موشک های آمریکا در سراسر جهان اعلام کرد مسکو در مقابل این اقدامات تدابیر قاطع و کوبنده ای اتخاذ می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت: « ما نسبت به گسترش موشک‌های آمریکا که تهدید مستقیمی برای امنیت‌مان به شمار می‌­رود نگران هستیم و در مقابل این اقدام واشنگتن تدابیر قاطع و کوبنده ای در پیش می گیریم».

پوتین گفت: «روسیه به عنوان یک کشور مسئول و خردمند به آغاز یک مسابقه جدید تسلیحاتی اهمیتی نمی­‌دهد اما این به معنی نادیده گرفتن سیاست های تحریک آمیز آمریکا نیست».

وی در ادامه اظهار داشت: «با وجود اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌­های هسته­‌ای، از ادامه گفت‌وگو برای حفظ این پیمان استقبال می­‌کنیم. در دسامبر گذشته مجموعه­‌ای از پیشنهادات دقیق در این زمینه ارائه داده و آماده هر نوع بحث جدی درباره دستور کار استراتژیک بین دو کشور هستیم در صورتی که واشنگتن برای شروع دور جدیدی از مذاکرات آماده باشد ما نیز از این گفت و گوها و پایان دادن به این بحران استقبال می کنیم»

پوتین در پایان تأکید کرد که اعلام خروج از پیمان منع موشک­‌های هسته­‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، حلقه جدیدی از زنجیره طولانی رفتارهای بحران زای آمریکاست و کاملا مشخص است که پیامدهای این سیاست بسیار منفی خواهد بود.

انتهای پیام /


.

کد خبر: 993120

وب گردی

وب گردی