دانشگاه آزاد در توسعه کیفی عدالت آموزشی پیشگام است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش دست باز‌تری داشته است و اگر عدالت آموزشی را با مفهوم جغرافیایی به توسعه عدالت آموزشی نگاه کنیم، دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کمی مناسبی در کل کشور ایجاد کرده است.

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص توسعه عدالت آموزشی در توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مورد شرایط ورود دانشجویان به دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی هم همانند دیگر دانشگاه ها عمل کرده است و مسئله‌ای در این مورد وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش دست‌باز‌تری داشته است و اگر عدالت آموزشی را با مفهوم جغرافیایی به توسعه عدالت آموزشی نگاه کنیم، دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کمی مناسبی در کشور ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله ای رسیده است تا توسعه عدالت آموزشی را در حالت کیفی هم بیشتر کند. این دانشگاه امکانات خوبی در اختیار دارد.

محمدرضا عارف اظهار داشت: در کمیسیون آموزش تلاش کرده‌ایم تا بودجه برخی موارد را افزایش دهیم؛ اما تصمیم‌نهایی در مورد افزایش بودجه باید در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شود. جمع بندی که در کمیسون آموزش انجام داده‌ایم باید کمیسیون تلفیق در نظر بگیرد، وضع بودجه دانشگاه ها، مشکلات معیشتی دانشجویان و حقوق استادان بهتر شود.

وی تصریح کرد: پژوهش رشد خوبی نداشته و شرایط کشور را می دانیم. دولت نسبت به بودجه پژوهشی توجه قابل قبولی داشته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی جهت گیری اصلی کشور متوجه مزیت نیروی انسانی شد و از یک‌طرف انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود. به طور طبیعی توسعه علم و فناوری دانشگاه ها در اولویت قرار گرفت. در اوایل انقلاب اسلامی 175 هزار دانشجو داشتیم و تقریبا بیش از این مقدار در خارج از کشور حضور داشتند. با توجهی که به علم در 4 دهه گذشته شده است امروز ظرفیت بالای کشور را در آموزش عالی کشور داریم و تقریبا در اکثر رشته ها تعداد ورودی ها کم‌تر از ظرفیت است و بالای 4 میلیون 500 هزار دانشجو داریم.

وی تاکید کرد: جهت‌گیری اصلی رشد کیفی علمی در آموزش عالی است و توجه به دوره‌های تحصیلات تکمیلی هم از برنامه ها بوده که خوشبختانه گام های خوبی برداشته شده است و ان‌شاءالله در سال‌های آینده همین مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993139

وب گردی

وب گردی