ایده دانش بنیانی جذاب برای تمامی دانشگاه‌ها

کارگشا به عنوان یک ایده دانش بنیانی برای اغلب دانشگاه‌ها جذاب بوده است؛ چرا که در راستای پیوند بین دانشگاه و صنعت هم برای دانشگاهیان و استادان دانشگاه به صورت حقیقی و هم برای خود دانشگاه به صورت یک مجموعه حقوقی، ایده های مختلف کسب و کار ایجاد کرده است .

در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مریم والی مدیر توسعه کارگشا (سامانه جامع صنعت ساختمان) در نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری گفت: کارگشا مجموعه‌ای مهندسی است که ساختار متفاوتی در اجرای خدمات فنی مهندسی در جامعه ارائه می دهد. با این مدل جدید کسب و کار در واقع وجه تمایزی را بین شکل سنتی خدمات فنی مهندسی و شکل نوین آن در حوزه مشاوره ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کارگشا ضمن اینکه آن فرمت سنتی خدمات رسانی مشاور را حفظ کرده است، کسب و کار جدیدی را نیز در بستر وب ایجاد کرده و خدمات فنی مهندسی را در بستر وب به صورت جامع و کامل به جامعه مهندسین ارائه می کند. در واقع کارگشا دو شاخه دانش بنیان، تحقیق پژوهش و خدمت رسانی درحوزه عملیاتی صنعت ساخت را به صورت هم زمان و هم سو پیش می برد.

والی گفت: کارگشا در حوزه دانش پژوهشی نیز علاوه بر اینکه خودش ساختارهای دانش بنیانی را ایجاد کرده با مجموعه‌های مختلف دانشگاهی هم ارتباط برقرار کرده است. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تربیت معلم از ابتدا جزو حامیان معنوی سایت کارگشا بودند و با این ایده که ارتباط بین حوزه صنعت و دانشگاه را با این حرکت اتصال بهتری بدهیم به ما پیوستند.

والی در رابطه با استفاده از ایده های نو در این زمینه گفت: قطعا هدف ما این است که در ساختار کارگشا و این پلت فرم از اعضای مختلف در عرصه های مختلف از جمله تولیدکنندگان، کارفرمایان، دانشگاه و دانشگاهیان استفاده کنیم و با ساختار محتوا سازی در بستر سایت کارگشا به دانشِ نوین این صنعت بپردازیم و صرفا به بحث تئوریک و دانش این حوزه نپردازیم و در حوزه عملیاتی نیز به واسطه حضور مجموعه های مختلف قدم برداریم.

وی تصریح کرد در بحث حوزه عملیاتی و اجرایی کارگشا با پیوستن زیر ساخت های صنعت ساخت که مجموعه ای از تولیدکنندگان مهندسین مشاوران، پیمانکاران و کارفرمایان است به واسطه چنین مدل کسب و کاری، این پلت فرم بستری یکپارچه را ایجاد می کند که هدف آن ایجاد یک زیر ساخت فنی مهندسی است که در یک قالب و ساختار پیوسته و هم افزا به جامعه مهندسین کشور با هدف بهبود و بالا بردن سطح فرهنگ ساخت و ساز در کشور کمک می کند.

والی در انتها به حضور دانشگاه‌ها در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: کارگشاه به عنوان یک ایده دانش بنیانی برای اغلب دانشگاه ها جذاب بوده است؛ چرا که در راستای پیوند بین دانشگاه و صنعت هم برای دانشگاهیان و استادان دانشگاه به صورت حقیقی و هم برای خود دانشگاه به صورت مجموعه‌ای حقوقی، ایده های مختلف کسب و کار و مدل های جدید کارآفرینی را معرفی می کند و به واسطه این ایده و تفکر بوده است که به دانشگاه‌ها متصل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993140

وب گردی

وب گردی