افزایش چاقی و اضافه وزن کودکان زیر 2 سال ایرانی

دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر از بروز چاقی و اضافه وزن در کودکان زیر دو سال کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهشته النگ در آستانه برگزاری سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر که قرار است سوم تا چهارم بهمن ۹۷ در محل تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور برگزار شود به برنامه «ایران اکو» به عنوان یک پروژه مشترک در زمینه مطالعه چاقی و اضافه وزن در کشور اشاره کرد و گفت: در این مطالعه کودکان ۶ تا ۱۸ سال کشور به لحاظ اضافه وزن و چاقی مورد مطالعه قرار گرفته اند.
وی با اعلام اینکه این مطالعه در سطح مدارس کشور است، افزود: ما تلاش کردیم این مطالعه را نیز در مورد کودکان زیر ۵ سال کشور نیز در نظر بگیریم.
این فوق تخصص تغذیه با اشاره به بررسی شیوع چاقی و اضافه وزن در کشور گفت: متأسفانه خیلی از خانواده ها و والدین نمی دانند کدام غذا ناسالم است.
النگ با اشاره به تبلیغات مواد غذایی مضر در رسانه ملی گفت: ما هرچقدر هم که مردم را به عدم مصرف غذاهای ناسالم ترغیب میکنیم متأسفانه شاهد تبلیغات غذاهای ناسالم در رسانه ملی هستم.


وی به وجود مواد قندی در آبمیوه و شیرکاکائو اشاره کرد و گفت: خانواده ها می بایست کودکان خود را از مصرف این قبیل مواد غذایی بر حذر دارند.

سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر و کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان سوم تا چهارم بهمن ۹۷ در محل تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور برگزار می شود.


دبیر علمی سمینار ترویج تغذیه با شیر مادر از راه اندازی اولین کلینیک چاقی در بیمارستان مفید خبر داد و تصریح کرد: امسال ۵ مورد جراحی کودکان برای درمان چاقی در این بیمارستان انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993147

وب گردی

وب گردی