سمپوزیومی برای استفاده سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های نوزادان

دبیر علمی "سمپوزیوم استفاده از سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی" هدف از برگزاری این رویداد را بررسی رویکردهای عملی برای اجرا، ارائه خدمات نوین در این حیطه، طراحی و انجام پژوهش‌های کاربردی به منظور خدمات‌دهی به گروه‌های مرتبط دانست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ملیحه کدیور دبیر علمی "سمپوزیوم استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی" با اشاره به اهمیت برگزاری این سمپوزیوم و بین رشته‌ای بودن آن اظهار کرد: این رویداد دارای محورهای مختلفی است که می توان به بهره گیری از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از ابعاد مختلف در نوزادان، توجه به منابع دستیابی به سلول های بنیادی و اصول استفاده از سلول های بنیادی در بیماری های سیستم عصبی نوزادان اشاره کرد.

به گفته وی، رتینوپاتی نوزادان نارس، بیماری های مزمن ریوی نوزادان، مشکلات خونی نوزادان، گرفتاری های ایمنولوژیک ارثی نوزادان، ناهنجاری های منجر به جراحی نوزادان، مشکلات و ناهنجاری های قلبی نوزادان، درگیری های ارثی پوستی در نوزادان، بهره گیری از شیر مادر، جفت و ضمائم و نیز اصول اخلاقی و قانونی در بکارگیری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در نوزادان دیگر محورهایی است که می توان به آن اشاره کرد.

کدیور در ادامه هدف از برگزاری این سمپوزیوم را آشنایی با استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری های نوزادی دانست و گفت: بررسی رویکردهای عملی برای اجرا، ارائه خدمات نوین در این حیطه و نیز طراحی و انجام پژوهش های کاربردی برای خدمات دهی به گروه های مرتبط از دیگر اهدافی است که برگزاری این رویداد دنبال می کند.

دبیر علمی "سمپوزیوم استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دوره نوزادی" همچنین بیان کرد: سمپوزیوم با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسفند ماه سال جاری در مرکز طبی کودکان قطب علمی اطفال کشور برگزار می شود. بنابراین با توجه به اهیمت برگزاری آن با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی های لازم انجام شده، همچنین از انجمن‌ها و مراکز مرتبط برا همکاری در برگزاری این سمپوزیوم دعوت بعمل آمده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993163

وب گردی

وب گردی