بزرگ‌ترین دستاورد شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریل‌گذاری در رشد نخبگان است

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهم‌‌ترین و شاخص‌‌ترین دستاورد شورا، ریل‌گذاری در زمینه‌‌های رشد فرهنگی، آموزش و پرورش و نخبگان است به گونه‌ای که اولویت اصلی ما در این بخش‌‌ها قرار گرفته است.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بزرگ‌ترین دستاورد شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان تاسیس تا به امروز، گفت: مهم‌‌ترین و شاخص‌‌ترین دستاورد شورا، ریلگذاری در زمینه‌‌های رشد فرهنگی، آموزش و پرورش و نخبگان است به گونه‌ای که اولویت اصلی ما در این بخش‌‌ها قرار گرفته و هدف‌گذاری‌‌‌های تعیین شده که با موفقیت‌های کم و بیشی همراه بوده، باید در مرحله اجرایی و با دقت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم این اسناد راهبردی و نقشه راهی که برای هر بخش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده و مسیر ابلاغ و تصویب را طی کرده، برنامه عمل ما در بخش‌‌های گوناگون کشور در زمینه‌‌های علم و فرهنگ و بخش‌های زیر مجموعه آموزش عالی قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، قطعا روند بهتری را برای ادامه مسیر تعیین شده در راه دستیابی به اهداف خواهد داشت به صورتی که امروز بعد از گذشت سال‌‌‌ها از تاسیس این شورا تغییرات چشمگیری در شرایط دانشگاه‌‌‌های بعد از انقلاب، صورت گرفت.

مخبر دزفولی تاکید کرد: امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاهد تغییرات اساسی در فضای دانشگاه‌‌‌ها هستیم و روند مناسبی را در زمینه تغییر فضای آموزش عالی در راستای ارائه الگوهای اسلامی داشتیم همچنین شروع خوبی را در نحوه اسلامی سازی دانشگاه‌ها آغاز کردیم که نوید بخش آینده‌ای روشن در فضای آموزش عالی کشور خواهد شد.

گفتنی است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ با فرمان حضرت امام تشکیل شد و گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه، تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه، محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی از جمله اهداف این شوراست. در آغاز تاسیس این نهاد، ابتدا ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد که بعداً به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر ماهیت داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993171

وب گردی

وب گردی