سطحی نگری تشکل ها، از مهم ترین تهدیدات امروز دانشگاه هاست

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: این جنبش های دانشجویی هستند که همیشه می توانند عامل پیش برنده ای در تحقق مطالبات و رسیدن به نتیجه ی مطلوب در چارچوب ها طبق موازین اسلامی و انقلابی باشند.

مریم آذرسینا مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: مسئله زنان در طول زمان و دوره های مختلف تاریخی یکی از مسائل محوری برای هر ملت با آیین‌های متفاوت است و چون نیمی از جمعیت جامعه و دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند، پرداختن جریان دانشجویی به حقوق زنان بسیار ضروری است.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در خصوص برنامه ریزی برای فعالیت در ترم تحصیلی جدید، بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی کارآمد و متخصص، شبکه سازی بین دانشگاهی است. در این راستا ترم گذشته نشست های متعددی با کارشناسان حوزه زنان در سطح تشکیلاتی برگزار کردیم و در آینده برای شبکه سازی فعالین دانشجویی در حوزه زنان اقدام خواهیم کرد.

وی نشریات دانشجویی را برای رساندن صدای دانشجو به گوش جامعه بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: برای متمرکز کردن فعالیت های فعالین دانشجویی در حوزه های مرتبط با دانشجویان دختر برای بیان دغدغه های ذهنی و مشکلات خود، برای ترم جدید ستون هایی را مختص بانوان در نشریات دانشجویی دانشگاه در نظر گرفته ایم.

در ادامه آذرسینا افزود: طی نشست ها و برنامه ریزی ها متعدد قرار بر این شد که در ترم جدید متمرکز و با قدرت در حوزه زنان فعالیت دانشجویی داشته باشیم.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی واحد تهران شمال تصریح کرد: ما در بسیج دانشجویی اعتقاد داریم، این جنبش های دانشجویی هستند که همیشه می توانند عامل پیش برنده ای در تحقق مطالبات و رسیدن به نتیجه ی مطلوب اهداف در چارچوب های مشخص شده طبق موازین اسلامی و انقلابی باشند.

وی مطالبه گری از مسئولین را جزء رسالت های جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: از جمله کار ویژه های بسیج دانشگاه در ترم جدید، آغاز سلسله مطالبه گری از مسئولین در حوزه های مختلف از جمله زنان، امور پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی است.

آذرسینا با تاکید بر توجه به نقش جریانات بیرونی در درون دانشگاه ها، گفت: دانشگاه بنگاه و تریبون حزب و جریانات سیاسی نیست و یکی از وجوه شاخص دانشجویان استقلال فکری است. دانشجوی ما نباید در زمین جریان های سیاسی بیرون از دانشگاه بازی کند؛ بلکه باید خودش فکر، برنامه ریزی و اجرا کند.

این فعال دانشجویی با نام بردن از کانون های دانشجویی، تصریح کرد: شنیدن تفکرات مختلف و نقد کردن آنها عیبی ندارد، اما باید ما خودمان در دانشگاه مستقل عمل کنیم، زیرا جنس تشکل های دانشجویی استقلال است. کانون های دانشجویی باید خودشان برای خودشان فکر و برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محلی برای عمیق اندیشیدن است، تاکید کرد: دانشجو باید ژرف اندیش باشد. به نظر من یکی از تهدیدات بزرگ امروز دانشگاه ها، سطحی نگری است. دانشگاه جای عوام پسندی و قشری گری نیست، البته دانشجو باید آزاد فکر کند و فرصت آزاداندیشی را برای او فراهم کرد. که این امر با همت دانشجویان و نظر مساعد مسئولین محقق می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 993174

وب گردی

وب گردی