استعفای وزیران دولت فرار رو به جلو است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: در چارچوب و قاعده انقلاب اسلامی استعفا معنا ندارد و خوشایند نیست، اگر کسی مسئولیتی را قبول کرده است باید تا آخر پای تصمیماتش بایستد و اگر به فرض اشتباهی صورت گرفته باید پاسخگوی مردم باشد.

محمد نوری دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص استعفای وزرای دولت گفت: این مسئله تعجب برانگیز است که در دولت هر مسئولی هر زمان که اراده می‌کند استعفا می‌دهد و خود را مبرا از پاسخگویی می‌داند و جای تعجب که سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ تصریح کرد: جامعه دانشگاهی دقیقا این امر برایش مشتبه شده است، برخی از مسئولین بعد از گذشت چند سال از مسئولیت خود برای فرار از پاسخگویی اقدام به استعفا می‌کنند.

نوری با انتقاد از روال و عملکرد دولتمردان و استعفای آنان تصریح کرد: دولت بهترین راه را فرار از مشکلات و مسائل کشور دانسته است و در بحث وزیر بهداشت در یکسری اقدامات پوپولیستی و عوام فریبانه مباحث حاشیه ای را راه انداخت که اذهان عمومی و نگاه ها به سمت خصوصی معطوف شود و از اصل موضوع استعفا فاصله گیرند.

در ادامه این فعال دانشجویی افزود: در چارچوب و قاعده انقلاب اسلامی استعفاء معنا ندارد و خوشایند نیست، اگر کسی مسئولیتی را قبول کرده است باید تا آخر پای تصمیماتش بایستد و اگر به فرض اشتباهی صورت گرفته باید پاسخگو مردم باشد.

وی تصریح کرد: استعفای وزرای روحانی یک فرار رو به جلو است به نظر جامعه دانشگاهی و جنبش دانشجویی پاک نمودن صورت مسئله نمی تواند وجود مسئله را پنهان سازد. وزیر بهداشت از مسئولیت خود استعفا داد، ولی وی نمی‌تواند از پاسخگویی نسبت به عملکرد پنج ساله وزارت خود شانه خالی کند.

نوری به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف مجلس به عنوان نمایندگان مردم این است که از وزیری که استعفا داده، در خصوص عملکرد 5 ساله خود، پرسش و پاسخ انجام دهد و نه اینکه به راحتی استعفا را قبول و برای تصمیمات اشتباه وی را مورد بازخواست قرار ندهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق بیان کرد: مردم در اقشار مختلف جامعه اعتماد خود را نسبت به مجلس تا حدودی از دست دادند، چراکه احساس می کنند نمایندگان آنان در مجلس به وظایف خود که نظارت بر فعالیت دولت و وزرا است به درستی عمل نمی‌کنند.

در پایان وی خاطر نشان کرد: فضای مارپیچ سکوتی در بین دانشگاهیان به وجود آورده است که با این مجلس تا کجا می شود ادامه داد. به این امید هستیم که در انتخابات بعدی مجلس دانشگاهیان و مردم انتخابات صحیح تری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993175

وب گردی

وب گردی