عرضه اولین مانتو مشاغل با رویکرد ایرانی اسلامی ویژه پرستاران

اولین مانتو مشاغل با رویکرد ایرانی اسلامی ویژه پرستاران، به صورت نمادین رونمایی و به تولید انبوه رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، نرگس بامداد مدیر موسسه طراح مانتو مشاغل با رویکرد ایرانی اسلامی ویژه پرستاران گفت: یکی از مسائل مهم مورد توجه موسسه تحت مدیرتیش این است که در حوزه پوشش بانوانی که در حرفه پزشکی مشغول به کار هستند بتوان پوششی را با استفاده از المان‌های ایرانی و اسلامی به جامعه عرضه کرد.

وی تصریح کرد: یکی از انگیزه های طراحی لباسی ویژه پرستاران این بود که برخی از دوستانم در حرفه پرستاری مشغول به فعالیت بودند و از نبود پوشش مناسب در این حرفه خبر می‌دادندکه لباسی ملی ویژه حرفه پرستاری با استفاده از المان های ایرانی اسلامی وجود ندارد.

بامداد گفت: وظیفه یک برند حجاب صرفا تولید تکراری‌ پوشاک موجود در بازار نیست بلکه وارد کردن طراحی های جدید و نوآورانه به سطح جامعه است که با ذائقه سنجی و کشف سلیقه های مختلف مردم به نیاز آنها پاسخ دهد.

وی با تاکید براینکه بانوان ایرانی باید در همه جا به تناسب موقعیت شغلی پوشش راحت و کامل و آراسته ای داشته باشند، گفت: این حق بانوان محجبه ایرانی است که در عین حال که آراسته به حجاب اسلامی هستند پوششی زیبا، مناسب، راحت و مطابق با عرف جامعه بپوشند و در محیط کار راحت و آسوده حتی بدون پوشش چادر، پوششی متناسب با محیط کار و با حجاب داشته باشند.

بامداد با بیان اینکه در لباس مشاغل بانوان کشور باید بازنگری صورت گیرد گفت: لباس‌های مشاغل گوناگون بانوان لباس‌هایی یکنواخت و با رنگ‌های تیره است و در طراحی آن هیچ المانی ایرانی و اسلامی بودن نداشت ما در این لباس جدید با به‌کارگیری المان‌هایی که مطابق با عقاید و فرهنگ کشور است توانستیم اولین مانتو مشاغل با رویکرد ایرانی اسلامی ویژه پرستاران را طراحی و به تولید انبوه برسانیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993212

وب گردی

وب گردی