راه‌اندازی المپیاد پروژه‌ای محیط زیست و انرژی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از راه‌اندازی المپیاد پروژه‌ای محیط زیست و انرژی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای تقویت و راه‌اندازی المپیادهای پروژه‌ای محیط زیست و انرژی، نشست مشترکی با پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در این خصوص گفت: پژوهش‌های دانش‌آموزی در صورت هدایت در مسیر نیازهای اصلی کشور می‌تواند حرکتی در جهت رشد علمی کشور محسوب شود تا دستاورد این پژوهش‌ها در جهت رفع مشکلات کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پژوهش‌های دانش‌آموزی در واقع کانونی برای عرضه فکر و ایده و نخبه‌پروری در عرصه‌های علمی به شمار می‌رود و هرگونه صرف هزینه در این بخش، سرمایه‌گذاری پایه‌ای برای رشد علمی و فناوری کشور خواهد بود.

مهاجرانی با بیان اینکه تقویت روحیه پژوهشگری به صورت کاربردی در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین اقدامات به منظور ساختن جامعه علمی کشور به حساب می آید، افزود: می‌توان از این دریچه به فردایی بهتر در عرصه‌های علمی امید داشت.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: ترغیب دانش‌آموزان دبیرستان در سراسر جهان برای مقابله با مشکلات زیست محیطی، انرژی و پرورش توانایی آنها برای تولید روش حل مسأله از اهداف این المپیاد است.

مهاجرانی از دیگر اهداف این المپیاد را الهام بخشیدن به دانش آموزان دبیرستان برای مشارکت در حفاظت و بهبود محیط زیست و انرژی، آگاهی زیست محیطی نسل جوان، جمع‌آوری و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها در حوزه محیط زیستی و انرژی و اطلاع رسانی همگانی در مورد مشکلات محیط زیستی و انرژی عنوان کرد.

در این نشست مقرر شد کارگروه مشترکی در خصوص تهیه چهارچوب، نحوه تعامل و ساز و کار عملیاتی کردن این پروژه تشکیل شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993213

وب گردی

وب گردی