ساخت سنسور بلوتوثی که از هوا الکتریسیته تولید می کند

به تازگی محققان موفق به ساخت سنسور بلوتوثی که از هوا الکتریسیته تولید می کند شده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از « www.theverge.com»، انتظار می رود با استفاده از اینترنت اشیا یا همان «IoT» میلیون ها دستگاه به اینترنت وصل شوند. اما بر سر راه این در این تکنولوژی محدودیت هایی وجود دارد که مهمترین آنها باتری است، نکته مهم در مورد باتری، کوچک و ارزان قیمت بودن آن است.

به تازگی با تولید یک چیپ بلوتوث که نیازی به باتری ندارد می توان به حل شدن این مشکل امیدوار شد. این چیپ که به اندازه یک تمبر است و توسط شرکت «Wiloot » تولید شده است می تواند با استفاده از سیگنالهای « Wi-Fi»،« بلوتوث » و «تلفن های همراه » از طریق هوا، الکتریسیته بدست بیاورد. و با استفاده از پردازنده «ARM» انرژی مورد نیاز خود را تولید کند.بدین ترتیب می تواند به انواع سنسورها متصل شود.

«ویلیوت» اعلام کرده که این دستگاه نیازی به باتری ندارد، بسیار ارزانتر است و می تواند تقریبا بر روی هر چیزی نصب شود. این شرکت چندین کاربرد بالقوه را برای استفاده از این فناوری تعیین کرده است. به عنوان مثال، می توان کاتالوگ یک وسیله را دیجیتالی کرد و یا با وصل کردن این سنسور به لباس دستورالعمل های لازم را به ماشین لباس شویی فرستاد.

در حقیقت، با ترکیب سنسورها، می توان کارهای جالبی کرد. به عنوان مثال، می توانید با اضافه کردن آنها به زنجیره عرضه، اشیاء را در فروشگاهها کنترل و تعقیب کرد و با اتصال آنها به نوشیدنی ها می توانید نشان دهید که آنها گرم یا سرد هستند. با کنترل خالی شدن قفسه مواد غذایی به طور اتوماتیک اقدام به سفارش مواد جدید کنید و به این ترتیب یخچال های هوشمند می توانند بسیار هوشمندتر شوند.

«ویلیوت» توانسته 30 میلیون دلار سرمایه جذب کند و شرکت های «آمازون» و «سامسونگ» از سرمایه گذاران آن هستند. این سنسورها قرار است در سال 2020 به بازار عرضه شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993214

وب گردی

وب گردی